برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

ویروسهای بوت سکتور

با گذشت زمان همانطور که ویروس نویسان ماهرتر و خبره تر شدند حقه های جدیدتری یاد گرفتند یک حقه که دانستن آن مهم است توانایی فراخوانی ویروس در حافظه است به طوریکه تا زمانیکه کامپیوتر کار می کند این ویروس ها جولان می دهند. که این خود باعث می شود که ویروسها خود را به بسیار راحتر تکثیر کنند یک حقه دیگر آلوده ساختن Boot Sector در فلاپی دیسک و هارد دیسک است. Boot Sector یک برنامة کوچک است و اولین قسمت از سیستم عامل است که توسط کامپیوتر فراخوانی می شود. Boot Sector شامل یک برنامه کوچک است که برای کامپیوتر تعیین می کند که چگونه سیستم عامل را فراخوانی کند. یک ویروس با قرار دادن کد خود در Boot Sector اجرای خود را گارانتی می کند. بنابراین ویروس می تواند به راحتی در کامپیوتر فراخوانی شود بنابراین قادر است هر زمان که کامپیوتر روشن می شود شروع به کار کند. این ویروسها به راحتی می توانند بوت سکتور یک فلاپی دیسک را آلوده کنند و با انتقال آن بین کامپیوترهای دیگر مانند آتش ناشی از انفجار منتشر شوند.

اما امروزه این ویروسها مانند گذشته یک کابوس نیستند. چون امروزه گرافیک یک عنصر جدا نشدنی از نرم افزارها شده است و در نتیجه حجم آنها به شدت افزایش پیدا کرده است و به ندرت می توانید نرم افزاری را پیدا کنید که روی یک یا حتی چند فلاپی دیسک جا شود. امروزه نرم افزار ها بیشتر روی CD بین کامپیوتر ها جابجا می شوند و چون CD ها عموماً قابل رایت مجدد نیستند و اگر هم باشند باید بوسیله نرم افزار انجام شود این ویروسها و دیگر ویروسهای قابل اجرا به راحتی نمی توانند بین کامپیوتر ها تکثیر شوند. ولی هنوز اینترنت وجود دارد. پس همیشه خطر آلوده شدن وجود دارد.

آشنایی با حافظه فلش USB

حافظه فلش USB یک وسیله ذخیره اطلاعات سبک وزن است که می تواند به هر کامپیوتر که دارای پورت یا سوکت USB باشد متصل شود. پورت USB کامپیوتر می تواند USB1.1 یا USB2.0 باشد که مشکلی برای اتصال به کامپیوتر پیش نمی آید چون همه حافظه های فلش USB2.0 قابلیت کار با USB1.1 را دارند.

توجه: حافظه فلش USB راممکن است با نامهای

Jump Drive, Pen Drive یا Pocket Drive

بشنوید که همه یک نوع حافظه هستند.

درباره USB2.0 بیشتر بدانیم.

USB2.0 تحولی در پرتکل ورودی خروجی های USB بود که سرعت انتقال اطلاعات را بسیار افزایش داد.

USB1.1 ماکزیمم سرعتی برابر 12 مگابایت بر ثانیه دارد. این استاندارد امروز در کارخانجات با برچسب Full_Speed یا USB مشخص شده اند.

USB2.0 ماکزیمم سرعتی برابر 480 مگابایت بر ثانیه دارد. که این استاندارد جدیدتر امروزه با برچسب High Speed USB مشخص شده اند. توجه داشته باشید که این سرعت برابر توان دستگاهی که دارای پورت USB است نمی باشد بلکه این ماکزیمم سرعتی است که می توان اطلاعات را از پورت USB انتقال داد.



در حاشیه مطلب بدانید موس و کی برد فقط به 1.5 مگابایت بر ثانیه نیاز دارد. این سطح از کارایی را USB یا USB Low_Speed می نامند.

به عنوان خریدار حافظه فلش ابتدا ازز وجود برچسب USB2.0 High_Speed روی آن مطمئن شوید.

دگرگونی حافظه فلش USB2.0

حافظه های فلش مرتباً با افزایش ظرفیت دچار دگرگونی شده اند. اما آنها با سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات آنها هم دچار دگرگونی شده است.

- سرعت خواندن ــ سرعتی که حافظه فلش اطلاعات شما را می خواند یا بازیابی می کند.

- سرعت نوشتن ــ سرعتی که اطلاعات روی حافظه فلش نوشته می شود.

اگر شما فایلهای با حجم زیاد جابجا می کنید یا درباره کارایی فلش خود سختگیر هستید. این فاکتور ها برای شما بسیار اهمیت پیدا خواهد کرد. چون ممکن یک حافظه فلش High _ Speed بخرید ولی کلاه سر شما رفته باشد! چون بنده حافظه های فلش USB ای دیده ام که از 5.5 مگابایت بر ثانیه تا 38 مگابایت بر ثانیه سرعت داشته اند و این سرعت همچنان در حال افزایش است. و ممکن است زمانیکه اقدام به خرید می کنید باز هم سرعتهای بالاتری موجود باشد. ولی معمولا فروشندگان یا در این مورد اطلاعات کافی ندارند یا نمی خواهند این اطلاعات را در اختیار خریدار قرار دهند پس در هنگام خرید بهتر است حواستان جمع باشد.

آشنایی با Code Red

کرم های اینترنتی زمان کامپیوتر را تلف می کنند یا به عبارت دیگر آن را کند می کنند و همچنین در شبکه یا در اینترنت پهنای باند را اشغال می کنند. آنها تکثیر می شوند و اغلب اوقات نقش یک شیطان اینترنتی را بازی می کنند کرمی که Code Red نام دارد در سال 2001 صدر اخبار اینترنتی را به خود اختصاص داده بود. متخصصین پیش بینی کرده بودند که این کرم می تواند اینترنت را تا حد از کار افتادن کند سازد.

Code Red زمانیکه خود را تکثیر می کند سرعت اینترنت را کاهش می دهد. اما این کرم اینترنتی انگونه که پیش بینی می شد نتوانست اینترنت را متوقف سازد. هر کپی از این کرم در اینترنت بدنبال ویندوز سرور NT یا 2000 ای می گردد که در آن وصله های امنیتی مایکروسافت نصب نشده باشد. هر بار که یک سرور اینترنتی حفاظت نشده پیدا کند خود را در آن سرور کپی می کند. و کپی جدید بدنبال سرور دیگری با این شرایط می گردد تا آن را آلوده کند بسته به تعداد سرور های غیر ایمن Code Red می تواند در اینترنت صدها یا هزارها کپی از خود تهیه کند.

ویروس Code Red طوری طراحی شده است که سه کار انجام دهد.

*

خود را برای بیست روز اول هر ماه تکثیر می کند.
*

صفحات وبی را که در سرور های آلوده هستند را با صفحاتی که در آن نوشته شده است "Hacked by Chinese"جایگزین می کند.
*

سپس شروع به تدارک یک حمله علیه وب سایت کاخ سفید می کند تا آنرا از کار بیندازد

معمول ترین ورژن Cod Red یک نوع توسعه یافته از Ida Code Red است که خود را در 19 ژولای سال 2001 میلادی تکثیر کرد.

بعد ازیک آلوده ساختن موفقیت آمیز کرم منتظر یک ساعت مشخص می ماند و به دومین مورد نظر سرور کاخ سفید متصل می شود این حمله به این صورت است که سیستم های آلوده به طور همزمان 100 ارتباط با پورت 80 سایت www.whitehouse.gov ( با IP:198.137.240.91 ) بر قرار می کند.

دولت امریکا آدرس IP وب سایت www.whitehouse.org را تغییر داده است تا این حملات را خنثی کند و یک هشدار عمومی در مورد این کرم منتشر کرده است تا سرورهای وبی را که از ویندوز 2000 و NT استفاده می کنند از وجود و نحوه مبارزه با آن آگاه کند.

حافظه را از DLL ها خالی کنید.

ویندوز اکسپلورر DLL یا Dynamic_ Link Libraries را برای یک دوره زمانی حتی پس از اینکه کار با آنها تمام شده است در حافظه نگه می دارند این می تواند باعث بازدهی کم کامپیوتر شما شود برای حل مشکل در منوی Run دستور regedit را تایپ کنید، سپس مسیر زیر را بپیمایید.

HKEY_ LOCAL_ MACHINE/ SOFTWARE/ MICROSOFT/ WINDOWS/CURRENT VERSION/ EXPLORER

یک sub_ key با نام Always Unlocal DLL بسازید و به آن مقدار 1 بدهید تا ویندوز را از نگهداری DLL ها در حافظه باز دارید. ویندوز را restart کنید تا تغییرات لازم انجام پذیرد

چگونه page rank خود را در گوگل افزایش دهیم ؟

گونه page rank خود را در گوگل افزایش دهیم ؟
همانطور که می‌دانید، سیستم رتبه بندی گوگل در دوره‌های زمانی خاصی مجددا سایت‌های موجود را رتبه‌بندی می‌کند و سایت‌های زیادی در این میان با کاهش رتبه مواجه می‌شوند. در این مقاله می خواهیم در مورد روش‌های جلوگیری از کاهش رتبه و همچنین راه های کسب امتیاز صحبت کنیم.

1- تنوع در لینک ورودی:
یکی از بهترین مکان‌هائی که مشتریان می‌توانند سایت شما را پیدا کنند موتورهای جستجو هستند. اما شما نباید فقط به این بسنده کنید. شما بایستی سعی نمائید لینک سایتتان را در سایت‌های دیگران منتشر کنید.
به طور خلاصه می توان اینگونه بیان کرد: سعی کنید توسط دیگر وبلاگها یا وب‌سایت‌ها به شما لینک داده شود اگر لینک شما یک سویه و ورودی باشد تنها دیگران به وبلاگتان لینک دهند رتبه شما افزایش می یابد .لینک دوسویه یعنی لینکها در هر دوطرف باشد که امتیاز کمتری دارد و اگر تنها لینک دیگر سایت‌ها و وبلاگها را یک سویه بگذارید، به طور شدید نمره شما کم می شود .
نرم افزار رتبه بندی چنین محاسبه می کند که هر چقدر بیشتر به یک صفحه اینترنتی لینک داده شده باشد پس از اهمیت خاصی برخوردار است .
توجه داشته باشید که تلاش برای افزایش رتبه وبلاگ و سایتی بی محتوا یا کم محتوا کار بیهوده ایست ، آنچه بیش از همه در بالا بردن رتبه شما در موتورهای جست و جو نقش دارد میزان محتوای سایت شماست، پس تلاش خود را بیشتر بر روی محتوای خود متمرکز کنید و بدانید که اگر محتوای بهتری ارائه کنید از سوی دیگران مورد حمایت قرار خواهید گرفت.

2- استفاده از سایت‌های با رتبه بالا:
نکته دیگر اینکه سعی کنید از سایت‌هائی که رتبه بالائی دارند برای اضافه کردن لینک استفاده کنید. فرستادن اخبار مربوط به سایت شما به‌همراه لینک سایت به سایت‌های خبری با رتبه بالا، یا حتی ارائه مقالات سایت‌تان در سایت‌های با رتبه بالا می‌تواند تاثیر مناسبی در افزایش یا نگهداری رتبه سایت شما داشته باشد.

3- نام دامنه مناسب :
تا حد امکان سعی کنید از نام دامنه کوتاه استفاده نمائید. بسیاری از افراد در معرفی حضوری یک وب سایت ، نامهای کوتاه‌تر را به سادگی معرفی می‌کنند و شنوندگان هم آسانتر نامهای کوتاه را به خاطر می‌سپارند. این نکته را فراموش نکنید که راحتی نام اثر غیرمستقیم دارد یک کارشناس SEO در وبلاگش آورده بود که سعی کنید در نام دامنه یاهمان آدرس اینترنتی وبلاگ و وب سایت خود از دو مقوله بهره ببرید اول، از کلمات معنادار لاتین بهره ببرید به خصوص کلمات کلیدی در گروهی گه نگارش می کنید؛ کلمات فارسی با حروف انگلیسی به شدت رتبه شما را کاهش می دهد، می توانید از دامینی مشابه دامین های مشهور با رنک بالا استفاده کنید .

4- استفاده از تبلیغات معمولی :
سعی کنید نام سایت خودتان را بر روی خودکار یا اجناس تبلیغاتی دیگر منتشر کنید. به این ترتیب بازدیدکنندگان زیادی را به سایت خود اضافه خواهید نمود. این توصیه شاید بطور مستقیم باعث افزایش یا نگهداری رتبه سایت شما نشود اما بطور غیر مستقیم در معرفی سایت شما به موتورهای جستجو موثر خواهد بود.

5- استفاده از محصولات با قابلیت توزیع :
ارائه کتاب‌های الکترونیکی یا مقالات مفید یا حتی ارائه محصولات نرم‌افزاری رایگان در سایت شما، کمک زیادی به افزایش بازدیدکنندگان و همچنین معرفی سایت شما در دیگر سایت‌ها و در نتیجه افزایش رتبه شما خواهد داشت.

6- بررسی وضعیت لینک‌های سایت :
همیشه در معرفی سایت‌های دیگران در سایت‌تان مراقب باشید. بسیاری از این نوع سایت‌ها بعد از مدتی لینکشان را عوش می‌کنند یا اینکه بدلیل مشکلات فنی درست کار نمی‌کنند. سعی کنید مجموعه لینک‌های سایت خودتان را مرتب بررسی نمائید و لینکها نادرست را حذف یا تصحیح نمائید. تعداد بیشتر لینک‌های بدون استفاده در یک سایت باعث کاهش بیشر رتبه سایت در موتورهای جستجو خواهد‌شد.

7- استفاده از کلمات کلیدی :
هیچگاه از استفاده صحیح از کلمات کلید غافل نشوید. مرتب کلمات کلید سایت خود را بررسی کرده و در صورت نیاز کلمات آنرا تصحیح نمائید. به خاطر داشته باشید که این تغییرات بصورت افزایش باشد. تغییر یکباره کل کلمات کلید سایت می‌تواند تاثیر بسیار مخربی بر روی رتبه سایت شما در موتورهای جستجو داشته ‌باشد.

چگونه page rank خود را در گوگل افزایش دهیم ؟

گونه page rank خود را در گوگل افزایش دهیم ؟
همانطور که می‌دانید، سیستم رتبه بندی گوگل در دوره‌های زمانی خاصی مجددا سایت‌های موجود را رتبه‌بندی می‌کند و سایت‌های زیادی در این میان با کاهش رتبه مواجه می‌شوند. در این مقاله می خواهیم در مورد روش‌های جلوگیری از کاهش رتبه و همچنین راه های کسب امتیاز صحبت کنیم.

1- تنوع در لینک ورودی:
یکی از بهترین مکان‌هائی که مشتریان می‌توانند سایت شما را پیدا کنند موتورهای جستجو هستند. اما شما نباید فقط به این بسنده کنید. شما بایستی سعی نمائید لینک سایتتان را در سایت‌های دیگران منتشر کنید.
به طور خلاصه می توان اینگونه بیان کرد: سعی کنید توسط دیگر وبلاگها یا وب‌سایت‌ها به شما لینک داده شود اگر لینک شما یک سویه و ورودی باشد تنها دیگران به وبلاگتان لینک دهند رتبه شما افزایش می یابد .لینک دوسویه یعنی لینکها در هر دوطرف باشد که امتیاز کمتری دارد و اگر تنها لینک دیگر سایت‌ها و وبلاگها را یک سویه بگذارید، به طور شدید نمره شما کم می شود .
نرم افزار رتبه بندی چنین محاسبه می کند که هر چقدر بیشتر به یک صفحه اینترنتی لینک داده شده باشد پس از اهمیت خاصی برخوردار است .
توجه داشته باشید که تلاش برای افزایش رتبه وبلاگ و سایتی بی محتوا یا کم محتوا کار بیهوده ایست ، آنچه بیش از همه در بالا بردن رتبه شما در موتورهای جست و جو نقش دارد میزان محتوای سایت شماست، پس تلاش خود را بیشتر بر روی محتوای خود متمرکز کنید و بدانید که اگر محتوای بهتری ارائه کنید از سوی دیگران مورد حمایت قرار خواهید گرفت.

2- استفاده از سایت‌های با رتبه بالا:
نکته دیگر اینکه سعی کنید از سایت‌هائی که رتبه بالائی دارند برای اضافه کردن لینک استفاده کنید. فرستادن اخبار مربوط به سایت شما به‌همراه لینک سایت به سایت‌های خبری با رتبه بالا، یا حتی ارائه مقالات سایت‌تان در سایت‌های با رتبه بالا می‌تواند تاثیر مناسبی در افزایش یا نگهداری رتبه سایت شما داشته باشد.

3- نام دامنه مناسب :
تا حد امکان سعی کنید از نام دامنه کوتاه استفاده نمائید. بسیاری از افراد در معرفی حضوری یک وب سایت ، نامهای کوتاه‌تر را به سادگی معرفی می‌کنند و شنوندگان هم آسانتر نامهای کوتاه را به خاطر می‌سپارند. این نکته را فراموش نکنید که راحتی نام اثر غیرمستقیم دارد یک کارشناس SEO در وبلاگش آورده بود که سعی کنید در نام دامنه یاهمان آدرس اینترنتی وبلاگ و وب سایت خود از دو مقوله بهره ببرید اول، از کلمات معنادار لاتین بهره ببرید به خصوص کلمات کلیدی در گروهی گه نگارش می کنید؛ کلمات فارسی با حروف انگلیسی به شدت رتبه شما را کاهش می دهد، می توانید از دامینی مشابه دامین های مشهور با رنک بالا استفاده کنید .

4- استفاده از تبلیغات معمولی :
سعی کنید نام سایت خودتان را بر روی خودکار یا اجناس تبلیغاتی دیگر منتشر کنید. به این ترتیب بازدیدکنندگان زیادی را به سایت خود اضافه خواهید نمود. این توصیه شاید بطور مستقیم باعث افزایش یا نگهداری رتبه سایت شما نشود اما بطور غیر مستقیم در معرفی سایت شما به موتورهای جستجو موثر خواهد بود.

5- استفاده از محصولات با قابلیت توزیع :
ارائه کتاب‌های الکترونیکی یا مقالات مفید یا حتی ارائه محصولات نرم‌افزاری رایگان در سایت شما، کمک زیادی به افزایش بازدیدکنندگان و همچنین معرفی سایت شما در دیگر سایت‌ها و در نتیجه افزایش رتبه شما خواهد داشت.

6- بررسی وضعیت لینک‌های سایت :
همیشه در معرفی سایت‌های دیگران در سایت‌تان مراقب باشید. بسیاری از این نوع سایت‌ها بعد از مدتی لینکشان را عوش می‌کنند یا اینکه بدلیل مشکلات فنی درست کار نمی‌کنند. سعی کنید مجموعه لینک‌های سایت خودتان را مرتب بررسی نمائید و لینکها نادرست را حذف یا تصحیح نمائید. تعداد بیشتر لینک‌های بدون استفاده در یک سایت باعث کاهش بیشر رتبه سایت در موتورهای جستجو خواهد‌شد.

7- استفاده از کلمات کلیدی :
هیچگاه از استفاده صحیح از کلمات کلید غافل نشوید. مرتب کلمات کلید سایت خود را بررسی کرده و در صورت نیاز کلمات آنرا تصحیح نمائید. به خاطر داشته باشید که این تغییرات بصورت افزایش باشد. تغییر یکباره کل کلمات کلید سایت می‌تواند تاثیر بسیار مخربی بر روی رتبه سایت شما در موتورهای جستجو داشته ‌باشد.

آداب ورسوم جستجو درشبکه

غلب کسانی که با شبکه اینترنت کار می کنند، زمان زیادی را به جستجوی بر روی شبکه می گذرانند. یافتن یک فرد، یک محصول، یک شرکت وبسیاری موارد دیگر می توانند هدف کاربر از جستجو بر روی شبکه باشند. شما نیز اگر تا به حال به جستجو بر روی اینترنت پرداخته باشید، متوجه شده اید که با توجه به حجم بسیار زیاد اطلاعات موجود بر روی شبکه یافتن اطلاعات مفید و مناسب کار ساده ای نیست. در واقع هرگاه به دنبال اطلاعاتی می گردید با دو سؤال مهم روبه رو هستند:

چگونه جستجو کنیم؟ کجا جستجوکنیم؟

درصورتی که بتوانید به این دو سؤال پاسخ مناسب و روشنی بدهید، به راحتی خواهید توانست

اطلاعات مورد نظر خود را بر روی شبکه بیابید.

چگونه جستجو کنیم؟

جستجو کردن نیز مانند هر کار دیگری آداب و رسوم خاص خود را دارد. در واقع اکثر سایتهایی که امکان جستجو را برای شما فراهم می آورند، الگوی یکسان و استانداری را برای دریافت عبارت پرس وجو از شما دارند. شما می توانید با به کار بردن این الگوها و استفاده از نحوه نگارش صحیح عبارات جستجو، اطلاعات صحیح را به دست آورید و اپراتورهای زیر، اپراتورهای استانداردی هستند که در اکثر سایتهایی که امکان جستجو را فراهم آورده اند، قابل استفاده هستند.

AND: هنگامی که شما به دنبال صفحاتی می باشید که حاوی چند کلمه یا عبارت معین باشندازاین اپراتور استفاده می کنید. به طور مثال زمانی که به دنبال اطلاعاتی در مورد ایران وعراق هستند عبارت IRAN AND IRAQ را مورد استفاده قرار می دهید.

OR: زمانی که وجود حداقل یکی از چند کلمه یا عبارات معین درصفحات، مورد نظر شما باشد، اپراتور OR را در بین این کلمات به کار می گیرید. به طور مثال IRAN OR IRAQ . صفحات سایتهایی را در اختیار شما قرار خواهد داد که دارای اطلاعاتی د ر مورد ایران، عراق یا هر دو کشور می باشند.

+: این اپراتور به عنوان پیشوند قبل از کلمات مورد نظر به کار می رود. در واقع کلماتی که پیش از آنها این اپراتور گذارده شدند، لزوماً در نتایج جستجو وجود خواهند داشت. IRAQ+IRAN صفحات و سایتهایی را در نتایج حاصله از جستجو بر می گرداند که لزوماً دارای نام عراق هستند، اما نام ایران می تواند در آنها وجود داشته یا نداشته باشد.

- : این اپراتور که همانند اپراتور قبلی به صورت پیشوند به کار می رود عدم وجود کلمه پسین خود را از سایت جستجوی خواهد. یعنی نتایج حاصل از جستجو لزوما کلمه پس از این اپراتور را نخواهد داشت.

به طور مثال IRAQ-IRAN صفحاتی را در اختیار شما قرار می دهد که دارای نام ایران باشد، اما نامی از عراق در آن صفحات ذکر نشده باشد.

" ": هرگاه به دنبال یک عبارت هستید و می خواهید کلمات به همان شکل و ترتیب در درون متن سایتهای نتایج جستجو یافت شوند، از این اپراتور استفاده کنید، به طور مثال زمانی که به دنبال اطلاعاتی در مورد خلیج فارس هستید باید عبارت "Persian Guif" را وارد نمایید. در صورتی که به جای این عبارت از +persian+guif استفاده نمایید، اگر درصفحه ای کلمه guifدر ابتدای آن و Persian در جای دیگری ذکر شده باشد، این صفحه نیز به عنوان نتیجه جستجو در اختیار شما قرار خواهد گرفت در حالی که حاوی اطلاعات مورد نظر شما نمی باشد.

*: این اپراتور به عنوان پسوندی به معنای هر حرف یا مجموعه از حروف به کار می رود به طور مثال درصورتی که به دنبال Iran* بگردید، تمام صفحاتی که شامل کلمه های Iraninan.Iran و هر کلمه دیگری که با Iran شروع می شود و دارای پسوندی درادامه می باشد، به عنوان نتیجه به شما برگردانده خواهد شد.

(): در صورتی که بخواهید عبارات جستجوی پیچیده تری را ایجاد نمایید، می توانید از پرانتز استفاده کنید. به طور مثال اگر به دنبال شعرای فارسی یا ایرانی هستید، می توانید عبارت (Persian or Iranian) استفاده نمایید.

کجا جستجو کنیم؟

حال که توانستیم عبارت مناسب برای جستجو را بسازیم، باید این عبارت را در یک سایت جستجو نماییم تا به نتایج مورد نظر دست یابیم. یکی از سایتهای بسیار متداول برای جستجو yahoo است. اما در بسیاری موارد ممکن است شما با جستجو دراین سایت جواب مورد نظر خود را نیابید و یا مجموعه ای از سایتهای نه چندان مرتبط را به عنوان حاصل جستجو دریافت نمایید اگر با چنین مشکلی رو به رو شدید، استفاده از سایتهایی مانند google و altavista توصیه می شود.

خاموش کردن کامپیوتر با اسم رمز

1-ابتدا یک اسم رمز برای کامپیوتر خود انتخاب کنید.

2- به کنترل پنل رفته و بر روی آیکون System دوبار کلیک نمایید.

3- در محل مشخصات و نام کامپیوتر این دستور Shutdown -r -m computer name -t 300 ا را تایپ نمایید.

4- بر روی دکمه OK کلیک کنید تا خارج شوید. * لازم به ذکر است در دستور بالا میباست کلمات دلخواه خود را انتخاب و جایگزین نمایید: Computer name = اسم رمز کامپیوتر که شما آن را انتخاب کرده‌اید R = Restart S = Shutdown L= Log off T300= نشان دهنده زمان خاموش شدن اتوماتیک به ثانیه است و میتواند با عدد دیگری جایگزین شود.

انتقال Add list ها از یک ID به ID دیگر

در ورژنهای قبلی یاهو مسنجر یکی از مشکلات کاربران پس از ساخت ID جدید این بود که تمامی Add list های خودشان را در ID قبلی از دست میدادند. اما در یاهو7 قابلیتی به یاهو مسنجر اٿزوده شد که به وسیه آن میتوانید تمامی Add های خود را در ID قبلی به ID جدیدی که ساختید انتقال دهید. این عمل به سادگی و با یک ترٿند قابل انجام است.

برای این کار:
ابتدا میبایست به ID که لیست دوستانتان در آن است login بشوید.
سپس ID جدید را که میخواهید Add list هایتان را به آن اضاٿه کنید add کنید.
بعد از add شدن ID جدید بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Send My Messenger List را انتخاب کنید.
در پنجره باز شده ، ID دوستانی را که میخواهید انتقال یابند را تیک زده و بر روی دکمه Finish کلیک کنید.
حال پیغامی را مبنی بر اینکه تعداد مشخصی از دوستانتان به ID جدید انتقال یاٿته اند مشاهده خواهید کرد.
در مرحله پایانی میبایست با ID که add list را برایش ٿرستاده اید لوگین بشوید.
به محض ورود با پیغامی روبرو خواهید شد که باید بر روی View Contacts کلیک کرده تا ID های ٿرستاده شده را دریاٿت کنید.
حال تمامی add list های ID قبل را در ID جدید خود دارید.

از کامپیوتر و ویندوز بیشتر بدانید

* Alfa : نسخه ای که بعد از نسخه Beta می آید و برنامه کامل و بدون اشکال است و برای کار آماده است.
* Active Desktop : قابلیتی از صفحات وب که می تواند در Desktop شما Upload شود.
* Active Window : پنجره ای است که حالت فعال دارد و در آن می توان کار کرد و بر روی تمامی پنجره ها قرار دارد.
* AGP (Advanced Graphics Port) : شیاری است مخصوص کارت های گرافیکی قدرت مند که معمولا رنگ آن قرمز یا قهوه ای است.
* Anonymous FTP : نوعی پروتوکل انتقال فایل در اینترنت است که به شما اجازه می دهد تا بتوانید به صورت یک کاربر ناشناس به شبکه متصل و فایل خود را بگیرید.
* Attributes : (صفت) صفاتی را که می توان به یک فایل داد مثلا Read Only.
* Audio CD : یک نوع CD صوتی معمولی که توسط دستگاه پخش CD یا کامپیوتر می توان آن را شنید.
* Auditing : فرایند ثبت و ذخیره عملیاتی که در یک کامپیوتر انجام می شود. این فراین در فایل هایی با پسوند .log ذخیره می شوند.
* Baud : سرعت انتقال اطلاعت از طریق Modem.
* Beta : نسخه ویژه ای از یک نرم افزار یا سیستم عامل به منظور تست شدن و رفع اشکالات آن که برای سازمان و افراد خاصی فرستاده می شود.
* Bit : مخفف کلمه Binary Digit است و کوچک ترین واحد شمارش در کامپیوتر است.
* Bitmap : یک فرمت گرافیکی است BMP.
* Boot : راه اندازی یک کامپیوتر را Boot می گویند.
* Cache : حافظه ای پنهان که در درون CPU قرار دارد و برای افزایش سرعت در رایانه است.
* Capture : ذخیره تصاویر به صورت یک فایل در رایانه.
* CD-R : مخفف کلمه Recordable Compact Disk است و برای ذخیره اطلاعات برروی یک CD-R است که در این مدل فقط یک بار می توان بر روی CD نوشت.
* CD-RW : مخفف کلمه Rewriteable Compact Disk بوده و نوعی از CD ها است که می توان بر روی آن ها چندین بار نوشت.
* CD-ROM : دستگاهی است که توانایی خواندن CD ها را دارد و مخفف کلمه Compact Disk Read Only Memory است.
* Character : به یک علامت یا یک حرف می گویند.
* Chat : برنامه ای است که شما می توانید توسط آن با دیگران به بحث و گفتگو بپردازید.
* Client : کامپیوتری را که در یک شبکه از منابع به اشتراک گذاشته شده استفاده می کندد سرویس گیرنده می گوییند.
* Clip : قسمتی از یک فیلم و یا فایل صوتی.
* Clipboard : قسمتی از حافظه رایانه که اطلاعات به صورت موقت در آن ذخیره می شود. مانند زمانی که داریم یک فایل را کپی می کنیم.
* CMOS : حافظه ای که بر روی مادر برد قرار دارد و به وسیله یک باطری کوچک تغذیه می شود.
* Connections : برنامه و تنظیماتی که اتصال یک رایانه به اینترنت یا رایانه دیگری را تعریف می کند.
* Cookie : فایل کوچکی که توسط وب سایت بر روی رایانه شما ذخیره می شود.
* Desktop Icon : به آیکن هایی که بر روی صفحه Desktop موجد است می گویند.
* Desktop Theme : مجموعه ای از آیکن ها تصاویر و در مجموع شکل هایی که باعث تغییر کردن محیط ویندوز می شود.

# Dialog Box : کادر محاوره ای مانند System. این صفحه تفاوتی که با پنجره دارد کلید Maximize را ندارد و سایز آن را نمی توان تغییر داد و دارای کلید ok , Cancel است.
# Directory : قسمتی بر روی هارد شما ککه فایل های خود را در آن جمع می کنیید که نام دیگر آن Folder یا پوشه نیز هست.
# DLL (Dynamic Link System) : فایلی که توسط یک یا جند برنامه استفاده می شود.
# Document : فایلی که توسط یک برنامه ایجاد می شود.
# Download : کپی کردن فایلی از طریق اینترنت بر روی رایانه خود.
# Drag : فشردن دکمه سمت چپ Mouse بر روی یک آیکن و کشیدن آن.
# Drop : رها کردن کلید Mouse در هنگامی که آن را نگه داشته اید.
# Drag & Drop : فشردن کلید سمت چپ Mouse و رها کردن آن در جایی دیگر.
# Drive : همان هارد دیسک شما می شود.
# DVD : مخفف عبارت Digital Video Disk است و فرمتی برای ذخیره فیلم.
# Edit : ویرایش کردن هر چیزی.
# E-Mail : نامه الکترونیکی.
# Extract : باز شدن یک فایل فشرده شده.
# Firewall : دیوار آتش، نرم افزار یا سخت افزاری که جلوی Hacker ها را می گیرد و نمی گذارد اطلاعات شما به سرقت برود.
# Fire wire : نام دیگر IEEE 1394 است که اتصالی است با سرعت بسیار بالا.
# Hardware : اجزای فیزیکی قابل لمس رایانه.
# Host : به هر رایانه ای بتوان از طریق اینترنت به آن متصل شد.
# Hub : وسیله ای است که می توان چند client را به آن در شبکه محلی متصل نمود.
# ISP : شرکتی که دسترسی اینترنت را برای مردم مهیا می کند.
# MIDI (Musical Instrument Digital Interface) : فرمتی است برای ذخیره کردن موسیقی که فقط شامل نت های موسیقی است.
# MP3 : فرمتی است برای ذخیره کردن موسیقی به صورت فشرده و با کیفیت بالا.
# Registry : پایگاهی است که تنظیمات ویندوز و برخی نرم افزار ها را به صورت استاندارد نگه می دارد.
# Shareware : نرم افزاری است که به صورت آزمایشی برای مدت زمان کوتاهی در اختیار شما است تا شما آن را خریداری نمایید.
# Spam : نامه های الکترونیکی بی مصرف و بی خود.
# Standby : حالت خواب برای رایانه یعنی نیمه خاموش.
# Trojan horse : یک برنامه مخرب که ظاهر آن فریبنده است.
# Upload : کپی کردن یک فایل از یک راینه به رایانه ای دیگر از طریق شبکه محلی یا اینترنت.
# VGA : کارت گرافیک هایی گفته می شود که دارای قدرت زیادی است.
# Virus : برنامه ای که برای آسیب رساندن به کامپیوتر و برنامه های آن است و قابلیت تکثیر شدن را دارد.
# VPN (Virtual Private Networking) : روش برای متصل شدن به رایانه ها از طریق اینترنت.
# Workgroup : گروهی از کاربران بر روی یک شبکه محلی.