برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

تقلب در بازی‏های فلش تنها با استفاده از یک کلید میانبر!

بازی‏های فلش یکی از سرگرمی‏های کامپیوتری هستند که به خاطر ویژگی‏های خاصی که دارند از محبوبیت خاصی نزد کاربران برخوردارند. این بازی‏ها در عین جذاب بودن حجم کمی دارند. علاوه بر آن برای اجرا نیاز به امکانات سخت‏افزاری قوی ندارند و همچنین بدون نیاز به نصب قابل بازی هستند. اما شاید تاکنون به این موضوع فکر نکرده بودید که آیا می‏توان در بازی‏های فلش تقلب کرد؟! پاسخ این سوال مثبت است. در این ترفند قصد داریم یک ترفند بسیار ساده را برای شما بازگو کنیم که با استفاده از آن می‏توانید در بسیاری از بازی‏های فلش تقلب کرده و به مرحله بعدی بازی بروید.

برای این کار:
پس از اجرا بازی کافی است کلیدهای ترکیبی Ctrl+Enter را از روی کیبورد فشار دهید.
این کار در بعضی بازی‏‏ها (ترفندستان) باعث صعود به مرحله بعد و در برخی بازی‏‏ها باعث افزایش امتیاز یا تقلب‏های دیگر می‏شود.
البته در بعضی از بازی‏ها نیز این باگ برطرف شده است و امکان استفاده از آن نیست.

http://www.tarfandestan.com/

بازگردانی سرعت بالای گوشی موبایل

همه چیز بسیار طبیعی رخ می‏دهد؛ گوشی تلفن‏ همراه پس از خرید بسیار خوب کار می‏کند، سرعت گوشی بالاست و همه چیز بر وفق مراد است. اما پس از مدتی حس می‏کنید این گوشی آن گوشی قدیم نیست؛ سرعت کار با گوشی افت کرده و برنامه ها با سرعت پایینی باز می‏شوند. تصمیم می‏گیرید که گوشی را فرمت کنید. اما باز هم مشکل حل نمی‏شود! پس علت را باید در چه چیز جستجو کرد؟ در این ترفند قصد داریم به نکته‏ای اشاره کنیم که قطعأ تاکنون به آن فکر نکرده بودید. آری، همه چیز زیر سر کارت حافظه مرموز است!
اگر از گوشی استفاده می‏کنید یک کارت حافظه (Memory Card) خارجی دارد، یکی از دلایل کند شدن سرعت گوشی می‏تواند مربوط به آن باشد.

همانطور که شما هارددیسک کامپیوتر خود را هر از چند گاهی Defragment می‏کنید و به اصطلاح آن را سروسامان می‏دهید بایستی از کارت حافظه گوشی خود نیز مراقبت کنید و هر از چندگاهی آن را دفرگ کنید.

جهت انجام عمل Defragment بر روی کارت حافظه در محیط ویندوز، شما ابتدا بایستی یک دستگاه رم‏ ریدر Ram Reader یا کارت‏خوان تهیه کنید. توسط رم ریدر شما می‏توانید به سادگی کارت حافظه گوشی را در آن قرار دهید (ترفندستان) تا یک درایو جدید در کامپیوتر جهت مدیریت فایل‏ها ایجاد شود. اگر کارت حافظه خارجی دارید ولی رم ریدر ندارید پیشنهاد می‏شود حتماً یکی تهیه کنید تا انتقال فایلها به گوشی به سهولت انجام گیرد. قیمت آن نیز ارزان است.
پس از قرار دادن کارت حافظه در رم ریدر و نمایش درایو مربوطه در My Computer، بر روی درایو ایجاد شده با نام Removable Disk، راست کلیک کنید و Properties را برگزینید.
سپس به تب Tools بروید.
اکنون بر روی دکمه Defragment Now کلیک کنید.
در پنجره باز شده با عنوان Disk Defragmenter بر روی دکمه Defragment کلیک کنید تا عملیات دفرگ آغاز شود.
بسته به حجم کارت حافظه و محتویات آن مدت زمانی طول می‏کشد تا علیات پایان پذیرد. (ترفندستان)
پس از پایان کار شما می‏توانید با فشردن View Report گزارشی از نحوه کار را مشاهده کنید.
در پایان کارت حافظه را از رم ریدر جدا کنید و در گوشی قرار دهید.
تفاوت سرعت محسوس است.
از این پس هر از چندگاهی که احساس کردید سرعت گوشی پایین آمده حتماً یکبار کارت حافظه آن را دفرگ کنید.
http://www.tarfandestan.com/

افزایش سرعت هارددیسک‏های SATA در ویندوز ویستا

هارددیسک های دارای تکنولوژی SATA به دلیل سرعت بالا و ظرافت خود، روز‏به‏روز در حال گسترش هستند. ویندوز ویستا نیز به طور پیش‏فرض از هارددیسک‏های SATA پشتیبانی می‏کند. قابلیتی در ویستا نهفته است که باعث افزایش سرعت بیش‏از‏پیش این نوع هارددیسک‏ها می‏شود. اما به طور پیش‏فرض این قابلیت در ویندوز ویستا غیرفعال است. در این ترفند قصد داریم نحوه فعال‏سازی این قابلیت و در نتیجه افزایش سرعت هارددیسک‏های SATA را در ویندوز ویستا برای شما بازگو نماییم.

بدین منظور:
در منوی Start عبارت devmgmt.msc را وارد کرده و Enter بزنید تا به Device Manager ویندوز بروید.
از شاخه Disk Drives بر روی (ترفندستان) نام هارددیسک خود راست‏کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید.
در پنجره باز شده به تب Policies بروید.
اکنون تیک گزینه Enable advanced performance را بزنید و در نهایت پنجره‏های باز را OK کنید.

برقراری تماس مستقیم با یک شماره دایورت شده!

همانطور که می‏دانید در گوشی‏های تلفن همراه قابلیتی به نام Divert یا انتقال مکالمه وجود دارد. بدین صورت که هنگامی که خط خود را بر روی شماره‏ای دایورت می‏کنید، از این پس هر تماسی با شما گرفته شود به طور اتوماتیک به شماره مورد نظر تعیین شده منتقل می‏گردد. در نتیجه هیچ کس نمیتواند به طور مستقیم با خط شما تماس بگیرد و گوشی شما هیچ‏گاه زنگ نخواهد خورد. بسیاری افراد از این کار جهت این‏که به هیچ تلفنی پاسخ ندهند و به اصطلاح اطرافیان ادامه مطلب ...

پاک کردن ID خودتان از Add List افراد دیگر در یاهو مسنجر

اگر از کاربران یاهو مسنجر باشید، حتماً برای شما نیز پیش آمده است که پس از اینکه فردی ID شما را Add می‏کند، پشیمان شده‏اید و دیگر دوست ندارید فرد مورد نظر شما را در لیست دوستان خود داشته باشد. اما دیگر خودتان نمی‏توانید جهت پاک کردن IDتان از لیست فرد مورد نظر اقدامی کنید. می‏توانید فرد را Ignore کنید اما نمیتوانید ID خود را از لیست دوستانش حذف کنید و به نوعی گرفتار می‏شوید. در گذشته، برنامه‏های مختلفی جهت انجام این کار ساخته شده‏اند، اما همگی مشکلاتی داشته و یا در حال حاضر از کار افتاده‏اند. اما هم اکنون در این ترفند ادامه مطلب ...

مخفی کردن فایل‏ها و فولدرها به روشی جدید و ابتکاری

به طور کلی روش‏های متعددی برای مخفی نمودن فایل‏ها و فولدرها و خارج کردن آنها از دید و دسترس دیگران وجود دارد. ترفندهای مختلفی تاکنون در ترفندستان بدین منظور منتشر شده است. همچنین نرم افزارها و برنامه‏های جانبی کوچک و بزرگی نیز بدین منظور ساخته شده‏اند. اما در این ترفند قصد داریم به معرفی یک روش جدید، ابتکاری و پیشرفته بپردازیم که باعث مخفی‏سازی فایل‏ها و فولدرها با درجه امنیت بالا می‏گردد. با بهره‏گیری از این ترفند می‏توانید امنیت و اختفای فایل‏ها و فولدرهای خود را کاملاً تضمین کنید.

برای این کار:
پیش از هر کاری لازم است قابلیت نمایش دیدن فایل‏های مخفی و فایل‏های مخفی سیستمی را در محیط ویندوز فعال کنید. بدین ادامه مطلب ...

یک ترفند بامزه در صفحه دسکتاپ ویندوز

آیا تاکنون فکر کرده‌اید که می‌توان با استفاده از صفحه دسکتاپ، دوستان خود را سرکار بگذارید و با آنها شوخی کنید؟! در این ترفند قصد داریم به معرفی یک ترفند جالب و بامزه بپردازیم که در محیط‌هایی نظیر کافی‌نت و یا کامپیوترهای تحت شبکه دانشگاه می‌توانید با آن سرگرم شوید.
بدین منظور:
ابتدا به صفحه دسکتاپ مراجعه کنید.
اکنون کلید PrtScr را بر روی کیبورد بزنید و از صفحه دسکتاپ عکس بگیرید.
از منوی Start به All Programs > Accessories رفته (ترفندستان) و بر روی Paint کلیک کنید تا Paint ویندوز اجرا شود.
در محیط Paint، کلیدهای ترکیبی Ctrl+V را فشار دهید و یا از منوی Edit بر روی Paste کلیک کنید تا عکسی که گرفته‌اید وارد برنامه شود.
حال از منوی File بر روی Save as کلیک نموده و فایل را با نام دلخواه و فرمت BMP در محلی ذخیره نمایید.
سپس از نرم افزار Paint خارج شوید.

اکنون بر روی فضای خالی از دسکتاپ راست کلیک کرده و از منوی Arrange Icons By بر روی Show Desktop Icons کلیک نمایید تا تیک آن برداشته شود.
خواهید دید که کلیه آیکن‌های موجود در صفحه دسکتاپ ناپدید می‌شود.

در ادامه کار بر روی فضای خالی از دسکتاپ راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید.
در پنجره Display Properties، به تب Desktop رفته و بر روی دکمه Browse کلیک کنید.
سپس تصویری که توسط Paint ذخیره کرده‌اید را انتخاب کرده و بر روی دکمه Open کلیک کنید.
در پایان بر روی OK کلیک کرده و به صفحه دسکتاپ برگردید.

حتماً متوجه شدید که چه اتفاقی افتاده است! اگر متوجه نشدید سعی کنید در صفحه دسکتاپ بر روی یکی از شورتکات‌های موجود کلیک کرده و آن را انتخاب کنید. قطعأ غیر ممکن است! (ترفندستان) در اصل شما تصویری غیر واقعی از صفحه دسکتاپ را به عنوان تصویر پشت زمینه قرار دادید و آیکن‌های دسکتاپ را نیز ناپدید کردید و حاصل چیزی است که می‌بینید.
حال فرض کنید سیستم را ترک کرده‌اید و شخص دیگری با سیستم کار می‌کند. قطعأ گیج خواهد شد! چرا که هر چه سعی میکند نمیتواند آیکن‌های صفحه دسکتاپ را انتخاب کند. در صورتی که سیستم هنگ نکرده و سایر قسمت‌ها به خوبی کار می‌کند.

از این ترفند می‌توانید برای شوخی با دوستان در مکان‌های عمومی نظیر کافی‌نت ها و سایت کامپیوتر دانشگاه استفاده کنید.

برای بازگرداندن به حالت اولیه، کافی است یک تصویر دیگر را به عنوان تصویر پیش‌ زمینه ویندوز قرار دهید و مجدد Show Desktop Icons را فعال کنید.
برگرفته از ترفندستان
ادامه مطلب ...

سه راه مختلف جهت پی بردن به آخرین تاریخ و زمان خاموش شدن کامپیوت

آیا تاکنون پیش آمده است که بخواهید به تاریخ و زمان دقیق آخرین باری که کامپیوتر Shutdown شده است پی ببرید؟ در این ترفند قصد داریم نحوه پی بردن به این موضوع را از طریق 3 راه مختلف در ویندوزهای XP و ویستا بررسی نماییم.

راه اول
اگر از ویندوز XP استفاده می‏کنید:
از منوی Start به Run بروید.
عبارت Eventvwr.msc را وارد کرده و Enter بزنید.
در پنجره Event Viewer، از منوی ادامه مطلب ...

دسترسی سریع به یاهو مسنجر با استفاده از کلید ترکیبی کیبورد

در این ترفند قصد داریم به معرفی یک کلید ترکیبی ساده اما کاربردی بپردازیم که بسیاری از کاربران از آن بی‏خبرند. با استفاده از این کلید ترکیبی می‏توانید در هر جایی از محیط ویندوز که باشید مستقیماً و بدون نیاز به ماوس به نرم افزار Yahoo Messenger دسترسی داشته باشید. این کار سرعت شما را در هنگام کار با این برنامه بسیار بالا می‏برد.

بدین منظور:
کافی است کلید Win و Y را همزمان با هم فشار دهید تا پنجره یاهو مسنجر نمایان گردد.
منظور از کلید Win، کلید ویندوز است که مابین دو کلید Ctrl و Alt در سمت چپ کیبورد قرار گرفته است.

از About در Firefox استفاده کنید

یکی از دلایل اصلی که مرورگر فایرفاکس را به یک مرورگر محبوب تبدیل کرده است پررمز و راز بودن آن است.

به طوری که هیچ‏گاه هیچ‏فردی نمی‏تواند ادعا کند که تمامی این فوت‏و‏فن‏های مخفی را بلد است.

یکی از مخفی کاری‏های فایرفاکس، صفحاتی است که با about شروع می‏شوند.

در این جا قصد داریم لیست کاملی از این صفحات مخفی را به همراه توضیحات هر کدام برای شما بازگو نماییم.

برای استفاده از این دستورات کافی است عبارت ادغامی از پروتکل about را در نوار آدرس مرورگر وارد نموده و Enter بزنید.

: About

این دستور که بدون هر گونه عبارت ادغامی است، صفحه‏ای حاوی اطلاعات کاملی در خصوص مرورگر و نسخه آن را نمایش می‏دهد. دقیقاً مشابه آن چیزی که گزینه About Mozilla Firefox در منوی Help مرورگر نمایش می‏دهد.

about:blank

یک صفحه کاملاً سفید که می‏‏تواند برای استفاده در صفحه خانگی مرورگر ادامه مطلب ...