برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

ترفند: چگونه جستجوی تصویری گوگل را به روزهای خوش گذشته برگردانیم

حتما می‌دانید که مدتی است، گوگل قالب و ظاهر جستجوی تصویری خود را عوض کرده است. اما خیلی‌ها عقیده دارند که جستجوی جدید تصویری گوگل چنگی به دل نمی‌زند و همان سبک و سیاق جستجوی قدیمی بهتر بود.

من بسیاری اوقات برای پیدا کردن تصاویر متناسب با پست‌های خودم از جستجوی تصویری گوگل استفاده می‌کردم و نتایج به دست آمده در همان صفحه اول یا دوم، من را به سرعت به عکس مورد نظرم می‌رساند. به علاوه خیلی سرراست اندازه و حجم هر عکس

ادامه مطلب ...

ویروس Iexplore.exe چیست

فایلی با نام Iexplore.exe همانطور که از پسوند exe . آن پیداست در واقع یک فایل اجرایی (executable) ویندوز برای اجرای اینترنت اکسپلورر, مرورگر وب مشهور و پرکاربرد شرکت مایکروسافت است.
به طور معمول، هنگامی که در ویندوز Task Manager یا مدیریت وظایف را باز می کنید (با استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl+Alt+Del صفحه کلید) در صورت باز بودن مرورگر اینترنت اکسپلورر ، مشاهده می کنید که در زبانه پردازشهای (Processes) تسک منیجر پروسه ای با نام "iexplore.exe" نیز در حال اجرا است.
اما اگر مشاهده شود این فرایند در مدیریت وظایف حتی زمانی که اینترنت اکسپلورر باز نیست در حال اجرا است ، یا اگر دیدید ۲ تا پروسه IEXPLORE.EXE زمانی که مرورگر اینترنتی خود را باز کرده اید در لیست پردازش های Task Manager اجرا شده، و یکی از این پروسه ها حدود ۹۰-۹۵ ٪ قدرت پردازشی

ادامه مطلب ...

آیا می توانم بیش از یک آنتی ویروس نصب کنم؟

اگر بخواهیم این سوال را دقیق تر مطرح کنیم باید بگوییم آیا می توانیم بیش از یک آنتی ویروس، بیش از یک انتی اسپای و بیش از یک فایروال روی یک کامپیوتر نصب کنم؟

در حقیقت پاسخ به این سوال در سه قسمت مذکور کمی متفاوت است. و به عنوان یک اصل باید بگویم شما فقط به یکی از این سه نرم افزار احتیاج دارید. یعنی یک Anti Spyware خوب یک آنتی ویروس خوب و یک فایروال خوب برای اکثر کاربران کافی است. هر چند ما می دانیم هیچ Anti Spyware یا آنتی ویروسی وجود ندارد که به تنهایی بتواند همه بد افزار ها یا ویروس ها را شناسایی کند. و این دلیلی است که بعضی ها به فکر استفاده از چندین آنتی ویروس یا ... به طور

ادامه مطلب ...

جلوگیری از بروز مشکل در ویندوز 7 با رجیستری

در ویندوز 7 رفع مشکلات رجیستری بسیار مهم است. چون ویندوز 7 دائماً با رجیستری در ارتباط است. وجود خطا در رجیستری سبب می شود محاسبات دیگر هم با مشکل مواجه شوند. بنابراین هر معضلی را در رجیستری باید فوراً رفع کنید تا باعث به هم ریختگی ویندوز شما نشود.

پشتیبان گیری از رجیستری با System Restore:

یکی از بهترین راه ها برای اینکه یک رجیستری پاک داشته باشید این است که مرتب از آن پشتیبان گیری کنید. شما این کار را به سادگی با استفاده از System Restore انجام دهید که در اینجا به مراحل آن اشاره می کنیم:

1- روی start کلیک کنید.

2- System Tools را باز کنید.

3- روی System Restore کلیک کنید.

4- اگر قبلاً System Restore را استفاده نکردیده اید فقط روی Next کلیک کنید ولی اگر قبلاً از آن استفاده کرده اید. گزینه choose a different restore point را انتخاب کنید.

5- در منویی که ظاهر می شود شرایط خود را انتخاب کنید یا وارد کنید.

6- روی Next کلیک کنید.

7- روی Finish کلیک کنید.

در آینده اگر احتیاج به بازاریابی با استفاده از System Restore شدید باید مشخص کنید کدام پشیبان را می خواهید بازیابی کنید. بعد از انتخاب آن متوجه می شوید که تنظیمات ویندوز 7 به همان زمان که پشتیبان گیری کرده اید برگشته و حتی سرعت ویندوز بیشتر شده است.

پشتیبان گیری Regedit

اگر با مشکلاتی در رجیستری مواجه شدید بوسیله System Restore به راحتی می توانید آن را تعمیر کنید ولی با استفاده از Regedit هم از رجیستری Back up بگیرید به این منظور به روش زیر عمل کنید.

1- روی start کلیک کنید.

2- در Search box تایپ کنید Regedit

3- در منوی فایل روی Export کلیک کنید.

4- اکنون باید آدرس فایلی را که پشتیبان رجیستری شما خواهد بود انتخاب کنید.

5- روی save کلیک کنید.

همه این کارها فایل پشتیبان شما را در محلی که مشخص کرده اید ذخیره می کند. این یکی از بهترین راههای مطمئن برای حفاظت از رجیستری کامپیوتر است.

شما می توانید به روشهای مختلف مانند ساختن فایل های reg . یا import فایل ها از Regedit از رجیستری ویندوز7 پشتیبان گیری کنید ولی این روشها کمی سخت تر است و ریزه کاری بیشتر دارد.

بهبود کارایی ویندوز 7

اگر از ویندوز 7 استفاده کرده باشید می دانید که برتری های غیرقابل انکاری نسبت به برادر بزرگترش یعنی ویندوز ویزتا دارد اما ممکن است کامپیوتر شما آنقدر سریع نباشد یا رم کافی برای استفاده بهینه از ویندوز 7 را نداشته باشید و سرعت کار شما با این ویندوز کاهش یابد بنابراین بر آن شدیم تا در این مقاله از یادبگیردات کام روش های افزایش سرعت ویندوز را در اختیار شما قرار دهیم.

 

شروع کار

ابتدا وارد کنترل پانل ویندوز خود شوید سپس گزینه All control panels items را مطابق شکل زیر انتخاب کنید آنگاه می توانید

ویندوز

در صفحه ای که مقابل شما گشوده می شود روی Performance  Information and Tools کلیک کنید.

ویندوز

 

سمت راست صفحه ای که باز می شود همانند شکل زیر است.

ویندوز

 

با کلیک کردن روی Adjust visual effects می توانید با حذف یک سری جلوه های تصویری سرعت ویندوز 7 خود را افزایش دهید. اگر بالاترین کارایی را بخواهید و زیبایی ظاهری ویندوز برای شما مهم نباشد به سادگی می توانید گزینه Adjust for best apperance را انتخاب کنید این روش ساده ترین کار است و محیط ویندوز 7 را چیزی شبیه به ویندوز 98 می کند اما اگر نمی خواهید به این شدت جلوه ها را حذف کنید می توانید در کادر پایینی custom هر یک از جلوه ها را که می خواهید غیر فعال کنید. و با فشردن apply نتیجه آن را ببینید.

 

روش دوم- غیر فعال کردن Indexing option است برای این منظور دوباره به صفحه Performance and Tools بازگردید و روی Adjust Indexing option کلیک کنید سپس روی هر آیتم کلیک کنید آنگاه modify را بزنید آنگاه با برداشتن تیک هر گزینه این قابلیت را حذف می کنید. با Indexing option  سرعت جستو در ویندوز 7 افزایش می یابد ولی در سرعت ویندوز تأثیر منفی دارد. بنابراین اگر کامپیوتر شما به اندازه کافی قوی نیست و کار کردن با آن برای شما تبدیل به دردسر شده است می توانید این ویژگی را حذف کنید.

 

روش سوم- این روش  مربوط به تنظیمات مصرف انرژی است. برای این منظور باز هم به صفحه Performance and Tools بازگردید و روی Adjust power setting کلیک کنید. این گزینه بیشتر برای لپ تاپ که از باتری استفاده می کند کاربرد دارد اگر از لپ تاپی که انرژی خود را از باتری می گیرد استفاده نمی کنید احتیاج چندانی به این طریقه ذخیره انرژی ندارید می توانید گزینه high performance را انتخاب کنید.