برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

چگونه هارد دیسک کامپیوتر خود را FDISK کنیم؟

ابتدا شما میبایست روش بوت کردن سیستم از طریق Floppy و یا CD-Rom را یاد بگیرید
در هنگام روشن شدن سیستم دکمه DELET (در بعضی کامپیوتر ها دکمه دیگر) را پائین نگه دارید تا وارد Setup شوید. دستگاه را به گونه
ای تنظیم کنید که اولین وسیله بوت شدن CD-Rom باشد.یعنی وارد قسمت Bios featurs setup
شده و اولین وسیله بوت شدن را CD قرار دهید.سپس روی گزینهSave &Exit setup کلیک کرده و از Setup خارج
شوید.در اینجا سوالی مبنی بر (Save to cmos and exit (Y/N از شما پرسیده می شود.کلید Y را فشار دهید دهید تا سیستم دوباره Restart شود.
بعد از Restart سیستم سه پیغام زیر ظاهر میشود:
CD-ROM Start up menu
1.Boot from hard disk
2.Boot from CD-RO

سپس گزینه 2 را اتنخاب کرده تا سیستم از روی CDبوت شود.

بعد از آن پیغام های زیر صادر می گردد:
Microsoft Widows98 Start up menu
1.Start Windows98 Setup from CD-Rom
2.Start Computer with CD-Rom supprt
3.Start computer without CD-rom Support
4.View the Help file
شما گزینه 2 را انتخاب کنید .پس از چند لحظه جلوی پرامپت درایو(مثلاF:> )فرمان Fdisk را تایپ و
کلید Enter رو بزنید.
فورا پیغامی مبنی بر اینکه ظرفیت Hard شمااز 512 بیشتر است ضاهر میشود.
کلید Y وسپسEnter رو فشار بدین.سپس صفحه اصلی Fdisk ظاهر میشود.
Fdisk option
current fixed disk drive:1
choose 1 of the following:
1.creat dos partion or logical dos drive
2.set active partion
3.delet partion or logical dos drive
4.display partion information
Enter choice:…
این صفحه شامل گزینه هایی جهت انجام اعمال مختلف بر روی دیسک سخت میباشد.
توجه:
در پارتیشن بندی و کار با Fdisk با سه اصطلاح بر خورد میکنید که عبارتند از Primery ,Extended,logical
برخورد میکنید که سیستم عامل از دوتای اولی استفاده میکند.درایو C کامپیوتر همان Primery hsj و بقیه Extended
هستند.در Fdisk ابتدا Primery و بعد Extended ایجاد میکنیم.وبرای حذف پارتیشن ها برعکس ایجاد اونا عمل میکنیم.
توجه : ابتدا در صورت وجود پارتیشن آنها را پاک میکنیم
خب از پن پنجره اصلی گزینه 3 رو انتخاب کنین.سپس پنجره ای ظاهر میشه که از او گزینه:
3.Delet logical dos drive in the extended dos partion
بعد از این کار صفحهای شامل پیغام های زیر ظاهر میشه:
WARNING!Data in deleted logical dos drive will be lost
What drive do you want to delete?
سپسس شما نام آخرین درایو Hard خودتان را وارد کنید وenter رو بزنین.سپس EnterVolume ظاهر میشه
که شما یاید برچسب درایوتان رو وارد کنین یا اگه بر چسبی نداره Enter رو بزنین.(اگه درایو شما برچسب داشته باشه
مثلا به جای حرف Dبرچسب اون مثلا MyDriveظاهر میشه)سپس پیغام زیر ظاهر میشه:
Are you sure?(Y/N)?[Y]
برای تایید حرف Yرو بزنین و بعد Enter و به همین ترتیب همه درایوهای منطقی(Logical) رو پاک کنین.بعد از پاک شدن همه
درایوهای منطقی پیغام زیر ظاهر میشه.
All logical drive deleted in the extended dos partion
سپس چند بار دکمه Esc رو بزنین تا وارد صفحه اصلی بشین. (Fdiskoption)بعد دکمه 3 (Delet partion….)
از صفحه بعدی ظاهر شده (Delet extended dos partion)رو انتخاب کنین.بعدیه پیغام (Warning………) ظاهر
میشه که باید شما کلید Yرو بزنین بعد Enter.سپس پیغام زیر ظاهر میشه:
Exttended dos partion Deleted
دکمه Esc رو بزنین تا وارد صفحه اصلی بشین.(Fdisk Option).بعد باز گزینه 3 بعدش از صفحه باز شده گزینه ا رو وارد کنین.تا پارتیشن اولیه خذف شه.(Delet primery dos partion).
سپس پیغام (Warning data in the deleted primery dos partion will be lost.زیرپیغام :
What primery partion do you want to delete?[1]
شما کلید Enter رو بزنین.پیغام زیر ظاهر میشه:
Enter volume labe…?[]
در صورت وجود بر چسب(احتمالا ندارین)آن را تایپ و Enter رو بزنین در غیر این صورت Enter رو بزنین.
پیغام :Are you sure(Y/N) که گزینه Yسپس کلید Enter رو بزنین.پیغام زیر ضاهر میشه:
Primery dos partion deleted
دکمه Esc را بزنین تا وارد صفحه اصلی بشین.حالا پارتیشن های شما حذف شده .
برای ایجاد پارتیشن از صفحه اصلی گزینه 1 یعنی(1.Create dos partion or logical…..) رو بزنین .
بعد از طی این مراحل صفحه ای با مشخصات زیر حاصل میشود:
Creat dos partion or logical dos drive
Current fixed disk drive:1
Choose 1 of the following:
1.creat primery dos partion
2.creat extended dos partion
3.creat logical dos drive in extended dos partion
Enter choice:
سپس کلید 1 راتایپ وenter رو بزنین.مدتی صبر کنید تا 100% CompleteوVerifying drive integrityتا
100%کامل شه.بعد از اون پیغام زیر ظاهر میشه:
Creat primery dos partion
Current fixed disk drive:1
Do you wish to use the maximum available………………
Press Esc to return to fdisk options
کادر بالا از شما می پرسه که آیا می خواهید تمام دیسک سخت پارتیشن اولیه(Primery)گردد؟شما دکمه Nرا تایپ
کرده وسپس Enter رو بزنین.سپس مدتی صبر کنید تا 100%کامل بشه …بعدش صفحه زیر ظاهر میشه:
Creat primery dos partion
Current fixed………..
Total disk space is ……..mbytes(1mb=……….)
Maximum space avalable for partion is…….
Enter partion size in mbytes or ……….
Press esc …………
صفحه بالا ظرفیت هارد شما را که برای این عمل در دسترس میباشد رو اعلام میکنه شما باید در این مرحله برای درایو
Strart up تان مقداری را در مقیاس مگا بایت وارد کنید(البته درصد هم میشه).
توصیه:
1.آنهای که هارد 20 دارن 3000 رو بزنن
2.هارد 30 ،4000یا 4500
3.هارد 40 به بالا تا 80،6000یا 5500
4.هاردهای 20 به پایین به نسبت 2500،2000،1500،1000
5…
بعد از وارد کردن مقدار Enter رو زده تا پیغام زیر ظاهر بشه:
Primery dos partion created
سپس Escرو زده تا وارد صفحه اصلی Fdiskبشین.از صفحه اصلی گزینه ا(Creat dos ………or logical…..)
واز صفحه بعدی گزینه 2 (Creat extended dos partion)رو زده مدتی صبر کنید تا 100%کامل شه.سپس
صفحه زیر ظاهر میشه:
Creat extended dos partion
Current fixed……….
Partion status type volume label mbytes…….
C:1 pri…
Total disk space is……….
Enter partion size in mbytes or per…………………….
No partion defind
Press esc……………
سپس کلید Enter رو بزنین.تا پیغام (Extended……..)ظاهر شه.
حالا کلید Esc رو بزنین تا سیستم به طور اتوماتیک وارد بخش ایجاد درایوهای منطقی شه.مدتی صبر کنید تا 100%
تمام بشه سپس از صفحه بعدی ظاهر شده عدد دلخواه خودتان به مگابایت رو برای درایو D:وارد کنید.مدتی صبر کنید
تا100%کامل شه.بعد از این مرحله(یا احیانا Restart system)ماجرا رو برای درایو های منطقی دیگه از قبیل E تا Z
ادامه بدبن تا جاییکه هارد شما تموتم شه.
توصیه:
سعی کنید که حتی الامکان درایو هایتان کم باشهمعمولا 4 درایو کافیه بعد از اینکه تمام هارد پارتیشن بندی شد پیغام :
All available disk space in the extended dos ……………………
ظاهر میشه.حالا دکمه Esc رو بزنین تا وارد صفحه اصلی بشین.از صفحه اصلی گزینه 2(Set active partion )روانتخاب کنید.در صفحه بعدی ظاهر شده کلید 1 رو زده و Enter کنید.
با عمل فوق درایو C شما به عنوان درایو Start up بوده فعال میشه.سپس پیغام Partion 1 made active ظاهر میشه.
بدین تر تیب پارتیشن بندی به اتمام میرسه .
نکته های قابل توجه :
1.ممکن است در بعضی از سیستم ها در حین عملیات های بالا Restart های متعددی انجام شه.
2.پس از عمل Fdisk حتما توسط دستور a:format drive را برای همه درایوها انجام دهید تا
به FAT 32 تبدیل شوند.
3.از Fdisk زیاد پرهیز کنید زیرا باعث خراب شدن هارد شما میشه.
4زیاد عجله نکنید

آشنایی با ویروس NAKEDWIFE

ویروس  NakedWife به صورت ضمیمه به یک نامه الکترونیکی وارد کامپیوتر قربانی می شود و سپس با ظاهر شدن به صورت یک ویدیوی مرموز درباره همسر یک مرد ناشناس کاربران را وسوسه می کند تا آن را اجرا کنند. دامنه تخریب این ویروس بسیار وسیع است و ویروس چندین فایل سیستمی مهم را در کامپیوتر قربانیان خود حذف می کند .
   تعدادی از شرکت های تولید کننده نرم افزار ضد ویروس به دلیل خسارتی که ویروس NakedWife می تواند به بار آورد آن را به عنوان یک ویروس خیلی خطرناک درجه بندی کرده اند. این ویروس به محض آلوده کردن تمام فایل های  ,BMP ,COM ,DLL ,EXE ,INI و همچنین تمام فایل های موجود در پوشه های WINDOWS و WINDOWS/SYSTEM را حذف می کند، با فرض اینکه ویندوز در پوشه  WINDOWS نصب شده باشد .   NakedWife یک ویروس جدید از نوع   VBS Worm است که به سرعت از طریق پست الکترونیکی منتشر می شود این ویروس که نام مستعار آن Jib Jab است فایل های مهم را از پوشه های نامبرده  حذف می کند . ویروس NakedWife با مشخصات زیر از طریق یک نامه الکترونیکی به کامپیوتر شما راه می یابد:
موضوع نامه :

FW : Naked Wife  

بدنه نامه :

 (My wife never look like that :)

best regards,

(نام فرستنده)

نام ضمیمه :

NakedWife.exe

       اگر کاربر این ضمیمه را باز کند ویروس خود را به صورت نامه الکترونیکی به تمام آدرسهای موجود در کتاب آدرس Outlook  ارسال می کند. این ویروس همچنین یک پنجره Flash را بار گذاری می کند که در آن پیغام JibJab Loading را به نمایش می گذارد سپس فایل هایی که دارای پسوند های  BMP ,COM ,DLL ,EXE ,INI هستند را حذف می کند: در مرحله بعدی ویروس پیغام زیر را به نمایش می گذارد :

you're now f**** D!c2001 by BGK (Bill Gates Killer)

برای متوقف کردن این ویروس به نکات زیر توجه کنید:

•  Outlook Security Patch  متعلق به شرکت مایکروسافت را Download کنید.

•  ضمیمه ها را باز نکنید.

•  همیشه گوش به زنگ باشید.

•  از کامپیوتر خود محافظت کنید.

•  سیستم خود را به طور منظم اسکن کنید.

•  نرم افزار ضد ویروس خود را به روز برسانید.

 با توجه به اینکه این ویروس خود را به صورت یک فیلم Micromedia Flash نشان می دهد، منحصر بفرد می باشد. اگر کاربری فریب خورده و ضمیمه را باز کند یک پنجره باز می شود و به نظر می رسد که یک فیلم Flash در حال بارگذاری است. پنجره شامل چند لوگو از Jibjab.com است که یک شرکت تولید کننده تصاویر Flash در نیویورک است این شرکت اظهار داشته است که هیچ ارتباطی با این ویروس ندارد.

 کاربرانی که با اشتیاق منتظر بارگذاری فیلم می مانند ناامید خواهند شد چون چنین چیزی اتفاق نمی افتد اگر یک قربانی از گزینه HELP/ABOUT در آن پنجره استفاده کند یک پیغام آزار دهنده با این مضمون ظاهر می شود:

you're now f**** D!c2001 by BGK (Bill Gates Killer)

 به اعتقاد پت نولان یکی از پژوهشگران مرکز McAfee این ویروس یک ویروس موذی است . چون ضمیمه آن با یک آیکون Shockwave Flash که به نظر واقعی می آید همراه است.

اما خبر خوب این است که گرچه فایل های مهم سیستم های آلوده به این ویروس حذف می شوند و ویروس کامپیوتر را در عمل از کار می افزاید ولی هیچ یک از داده های کاربران نابود نمی شود و فایلها قابل بازیابی هستند.

آشنایی با ویروس CHET

نام : Chet
نام مستعار : W32/Chet@MM, Anniv911, 11september, September11
 

 این کرم از نوع کرم های ایمیلی بوده که در تاریخ دهم ماه September سال 2002 فعال شد و دارای یک BUG جدی نیز می باشد .
به همین دلیل این کرم موفقیت چندانی در گسترش و انتشار پیدا نکرد . با توجه به سر نخ های موجود منشاء آن از روسیه شناخته شده است.
این کرم سعی می کند خود را از راه ضمیمه های نامه به نام 11 September.exe منتشر کند. پس از اجرای فایل کرم فایل را به آدرس های دیگری که از Address Book در ویندوز می گیرد ضمیمه می کند و به آنها ارسال می کند:
 

From: main@world.com
To: all-people-in-the-address-book
Subject:  All people!!
Attachment: 11september.exe
Dear ladies and gentlemen!
The given letter does not contain viruses, and is not Spam.
We ask you to be in  earnest to this letter. As you know America and
England have begun bombardment of  Iraq, cause of its threat for all the world.
It isn't the truth. The real reason is  in money laundering and also to cover up traces
after acts of terrorism  September, 11, 2001. Are real proofs of connection between
Bush and Al-Qaeda  necessary for you? Please! There is a friendly dialogue between
Bin Laden and the secretary of a state security of USA in the given photos.
In the following photo you'll see, how FBI discusses how to strike over New York to lose
people as much as possible. And the document representing the super confidential
agreement between CIA and Al-Qaeda is submitted to your attention. All this
circus was specially played to powder brains!! You'll find out the truth.
Naked truth, instead of TV showed.
For your convenience, and to make letter less, all documentary materials
(photos and MS Word documents) are located in one EXE file.  Open it, and all materials will be
installed on your computer. You will receive the  freshest and classified
documents automatically from our site.
It isn't a virus! You can trust us absolutely. We hope, that it will open your
eyes on many things occurring in this world.

 

انتشار این کرم در وضعیت عادی امکان پذیر نیست . وقتی کرم نامه آلوده را می فرستد اطلاعاتی در مورد کامپیوتر آلوده را نیز جمع می کند و سپس این اطلاعات را به آدرس میلی در روسیه می فرستد .
نحوه آلوده سازی سیستم :
وقتی کرم برای اولین بار اجرا می شود یک کپی از خود بر روی کامپیوتر می گیرد و در شاخه سیستم ویندوز به نام فایل Synchost.exe ذخیره می کند. و کلیدی را به رجیستری به شرح زیر اضافه می کند :
 

'HKLUSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionRunICQ1'


زمان بارگذاری :
اگر کامپیوتر های آلوده دارای مودم باشند کرم سعی می کند یک شماره از پیش تعیین شده را بگیرد. این شماره محتمل یک شماره محلی در یک کشور خارجی است و مالک این شماره معلوم نیست .
 

طرز درست کردن ID در یاهو مسنجر

طرز درست کردن ID در یاهو مسنجر

در این قسمت طرز درست کردن یک ID از طریق یاهو مسنجر را به شما آموزش می دهیم.
ID مخفف کلمه Identification به معنی تعیین هویت می باشد که درحقیقت در سایت یاهو حروف قبل از @  را ID می گویند مثلا ali@yahoo.com در اینجا ،  ID ،ali  آن شخص می باشد.
دربدو ورود به برنامه یاهو مسنجر صفحه ای با نام login باز می شود که از کاربر اسم و پسورد را می خواهد.
 که البته در صورت داشتن ای میل در سایت یاهو می توان از آن دراین قسمت استفاده کرد و در حقیقت ساختن ID همان ساختن ای میل است . اما در صورت نداشتن ای میل یا ID می توان با کلیک بر روی قسمت Get a Yahoo! ID یک ای میل برای خود در سایت یاهو باز کرد.

پس از کلیک کردن بر روی این گزینه صفحه ای باز می شود که در این صغحه یاهو مسنجر سعی می کند تا به سایت یاهو متصل شود.

اگر این عمل موفقیت آمیز بود در صفحه بعدی شما با وارد کردن مشخصات خود و زدن گزینه Next ، به صفحه دیگری هدایت می شوید.
توضیح اینکهzip code یک عدد 5 رقمی می باشد و Occupation به معنی حرفه و شعل شماست .

در این بخش یاهو مسنجر اطلاعات داده شده شما را چک می کند وسپس شما را به صفحه ای دیگری هدایت می کند .

 که در آن صفحه در بخش اول ID های پیشنهادی خود یاهو مسنجر را بری شما نشان می دهد تا در صورت تمایل از آنها استفاده کنید. همچنین می توان به میل خو د ID دیگری نیز غیر از آنها در قسمت Create My Own نوشت  .
در بخش Password اسم رمز خود را انتخاب کرده و در قسمت بعدی نیز دوباره آن را تکرار کنید. توجه داشته باشید که این اسم رمز باید دارای حداقل شامل  6 حرف باشد .
در صورت علامت زدن  قسمت آخر(  Remember my ID and Password ) اسم رمز و ID شما در حافظه نگهداری می شود.
پس از آن دکمه Next را کلیک کنید .

پس از کلیک بر روی دکمه Next صفحه ای ظاهر می شود که در حقیقت اطلاعات داده شده شما را چک می کند.
در قسمت بعدی که
Password Protection (حمایت یا پشتیبانی از اسم رمز) نام دارد شما یک سوال امنیتی را در ابتدا از منوی Question we'll ask انتخاب کرده در قسمت Your Answer پاسخ خود به همان سوال را وارد می کنید.

این عمل برای این است که از ID یا اسم رمز شما سوء استفاده نشود .

توجه داشته باشید که هر آنچه در این قسمت نوشته می شود باید به دقت باشد و هیچ زمانی فراموش نشود زیرا در صورت فراموش کردن Password می توانید با وارد کردن این سوال ،وجواب آن، همچنین تاریخ تولد، Password خود را دوباره دریافت کنید .

در قسمت Birthday تاریخ تولد خود را وارد کنیدmm=ماه dd=روز yyyy=سال

در قسمت بعدی یعنی Current Email Address ایمیل جاری خود را در یکی از سایت ها، غیر از سایت یاهو وارد کنید ، سپس دکمه Next را فشار دهید .

در این قسمت یاهو مسنجر با نشان دادن یک تصویر که در آن یک کلمه می باشد از شما می خواهد که این کلمه را در جای مخصوص، همان طوری که است بنویسید. دقت کنید که حروف بزرگ و کوچک رعایت شود ، سپس  دکمه Next را بزنید .

 در پایان در صورت درست و کامل بودن اطلاعات ID یا همان Email شما ساخته می شود و پیامی در همین زمینه نیز ظاهر می شود.

آشنایی با خطوط DSL

برای اتصال به اینترنت از روش های متفاوتی استفاده می گردد. استفاده از مودم معمولی ، مودم کابلی ، شبکه محلی و یا خطوط DSL)Digital Subscriber Line )، نمونه هائی از روش های موجود برای اتصال به اینترنت می باشند. DSL ، یک اتصال با سرعت بالا را با استفاده از کابل های معمولی تلفن برای کاربران اینترنت فراهم می نماید.

مزایای DSL

در زمان اتصال به اینترنت ، امکان استفاده از خط تلفن برای تماس های مورد نظر همچنان وجود خواهد داشت .

سرعت بمراتب بالاتر از مودم های معمولی است ( 1/5 مگابایت )

نیاز به کابل کشی جدید نبوده و همچنان می توان از خطوط تلفن موجود استفاده کرد.

شرکت ارائه دهنده DSL ، مودم مورد نظر را در زمان نصب خط فوق در اختیار مشترک قرار خواهد داد.

اشکالات ( ایرادات ) DSL

یک اتصال DSL هر اندازه که به شرکت ارائه دهنده سرویس فوق نزدیکتر باشد، دارای کیفیت بهتری است .

سرعت دریافت داده نسبت به ارسال داده بمراتب بیشتر است ( عدم وجود توا زن منطی )

سرویس فوق در هر محل قابل دسترس نمی باشد.

مبانی DSL

در زمان نصب یک تلفن ( استاندارد) در اغلب کشورها از یک زوج کابل مسی استفاده می شود. کابل مسی دارای پهنای بمراتب بیشتری نسبت به آنچیزی است که در مکالمات تلفنی استفاده می گردد ( بخش عمده ای ازظرفیت پهنای باند استفاده نمی گردد ) . DSL از پهنای باند بلااستفاده بدون تاثیر گذاری منفی بر کیفیت مکالمات صوتی ، استفاده می نماید. ( تطبیق فرکانس های خاص بمنظور انجام عملیات خاص )

بمنظور شناخت نحوه عملکرد DSL ، لازم است در ابتدا با یک خط تلفن معمولی آشنائی بیشتری پیدا گردد. اکثر خطوط تلفن و تجهیزات مربوطه دارای محدودیت فرکانسی در ارتباط با سوئیچ ، تلفن و سایر تجهیزاتی می باشند که بنوعی در فرآیند انتقال سیگنا ل ها دخالت دارند. صدای انسان ( در یک مکالمه صوتی معمولی ) توسط سیگنال هائی با فرکانس بین صفر تا 3400 قابل انتقال است . محدوده فوق بسیار ناچیز است . مثلا" در مقایسه با اغلب بلندگوهای استریو که دارای محدوده بین 20 تا 20.000 هرتز می باشند. کابل استفاده شده در سیستم تلفن قادر به انتقال سیگنال هائی با ظرفیت چندین میلیون هرتز می باشد. بدین ترتیب در مکالمات صوتی صرفا" از بخش بسیار محدودی از پهنای باند موجود، استفاده می گردد. با استفاده از پهنای باند استفاده نشده می توان علاوه بر بهره برداری از پتانسیل های موجود، بگونه ای عمل نمود که کیفیت مکالمات صوتی نیز دچار افت نگردند. تجهیزات پیشرفته ای که اطلاعات را بصورت دیجیتال ارسال می نمایند ، قادر به استفاده از ظرفیت خطوط تلفن بصورت کامل می باشند. DSL چنین هدفی را دنبال می نماید.

در اغلب منازل و ادارات برخی از کشورهای دنیا ، کاربران از یک DSL نامتقارن ( ADSL ) استفاده می نمایند. ADSL فرکانس های قابل دسترس دریک خط را تقسیم تا کاربران اینترنت قادر به دریافت و ارسال اطلاعات باشند. در مدل فوق ، فرض بر این گذاشته شده است که سرعت دریافت اطلاعات بمراتب بیشتر از سرعت ارسال اطلاعات باشد. در صورتیکه سرعت خط اینترنت به کاربر ( دریافت اطلاعات ) ، سه و یا چهار برابر سریعتر نسبت

صوت و داده

کیفیت دریافت و ارسال اطلاعات از طریق DSL ، به مسافت موجود بین استفاده کننده و شرکت ارائه دهنده سرویس فوق بستگی دارد. ADSL از یک تکنولوژی با نام " تکنولوژی حساس به مسافت " استفاده می نماید. بموزات افزایش طول خط ارتباطی ، کیفیت سیگنال افت و سرعت خط ارتباطی کاهش پیدا می نماید. ADSL دارای محدودیت 18.000 فوت ( 5.460 متر ) است . کاربرانی که در مجاورت و نزدیکی شرکت ارائه دهنده سرویس DSL قرار دارند، دارای کیفیت و سرعت مناسبی بوده و بموازات افزایش مسافت ، کاربران اینترنت از نظر کیفیت و سرعت دچار افت خواهند شد. تکنولوژی ADSL قادر به ارائه بالاترین سرعت در حالت " اینترنت به کاربر " ( Downstream ) تا 8 مگابیت در ثانیه است .( در چنین حالتی حداکثر مسافت 6.000 فوت و یا 1.820 متر خواهد بود ) . سرعت ارسال اطلاعات " از کاربر به اینترنت" ( Upstream ) دارای محدوده 640 کیلوبیت در ثانیه خواهد بود. در عمل ، بهترین سرعت ارائه شده برای ارسال اطلاعات از اینترنت به کاربر ، 1.5 مگابیت در ثانیه و سرعت ارسال ارسال اطلاعات توسط کاربر بر روی اینترنت ، 640 کیلوبیت در ثانیه است .

ممکن است این سوال در ذهن خوانندگان مطرح گردد که اگر تکنولوژی DSL دارای محدودیت فاصله است ، چرا محدودیت فوق در رابطه با مکالمات صوتی صدق نمی کند ؟ در پاسخ باید به وجود یک تفویت کننده کوچک که Loading coils نامیده می شود ، اشاره کرد.شرکت های تلفن از تفویت کننده فوق، بمنظور تقویت سیگنال صوتی استفاده می نمایند. متاسفانه تقویت کننده فوق با سیگنال های ADSL سازگار نیست . لازم به ذکر است که سیگنال های ADSL ، در صورتیکه بخشی از خط ارتباطی تلفن از فیبر نوری استفاده گردد ، قادر به ارسال و دریافت اطلاعات نخواهند بود.

تقسیم سیگنال

از دو استاندارد متفاوت برای تقسیم سیگنالها ( با یکدیگر سازگار نمی باشند ) ، استفاده می گردد. استاندارد ANSI ، برای ADSL سیستمی با نام Discrete Multitone است. ( DMT ). اکثر تولیدکنندگان تجهیزات DSL از استاندارد فوق تبعیت می نمایند. استاندارد دیگری که نسبت به استاندارد DMT قدیمی تر و بسادگی پیاده سازی می گردد ، استاندارد Carrierless Amplitude/phase است ( CAP ) . استاندارد CAP ، سیگنال ها را به سه باند مجزا تقسیم می نماید : مکالمات تلفن دارای باند صفر تا 4 کیلو هرتز، کانال دریافت اطلاعات از کاربر برای سرویس دهنده دارای باندی بین 25 تا 160 کیلو هرتز ( Upstream ) و کانال ارسال اطلاعات از سرویس دهنده برای کاربر ، دارای محدوده ای که از240 کیلو هرتز شروع می گردد. حداکثر باند فوق به عوامل تفاوتی نظیر :طول خط ، تعداد کاربران موجود در یک شرکت تلفنی خاص و ...بستگی دارد، بهرحال حداکثر محدوده باند فوق از 1.5 مگاهرتز تجاوز نخواهد کرد. سیستم CAP با استفاده از سه کانال فوق ، قادر به ارسال سیگنال های مربوطه خواهد بود.

 

استاندارد DMT ، نیز سیگنال های مربوطه را به کانال های مجزا تقسیم می نماید.در استاندارد فوق از دو کانال مجزا برای ارسال و دریافت داده استفاده نمی گردد. DMT ، داده را به 247 کانال مجزا تقسیم می نماید.هر کانال دارای باند 4 کیلو هرتز می باشند. ( وضعیت فوق مشابه آن است که شرکت تلفن مربوطه ، خط مسی موجود را به 247 خط 4 کیلو هرتزی مجزا تقسیم و هر یک از خطوط فوق را به یک مودم متصل نموده است . استفاده همزمان از 247 مودم که هر یک دارای باند 4 کیلوهرتز می باشند). هر یک از کانال ها، کنترل و در صورتیکه کیفیت یک کانال افت نماید ، سیگنال بر روی کانال دیگر شیفت پیدا خواهد کرد. فرآیند شیفت دادن سیگنا ل ها بین کانال های متفاوت و جستجو برای یافتن بهترین کانال ، بصورت پیوسته انجام خواهد شد. برخی از کانال ها بصورت دو طرفه استفاده می شوند ( ارسال و دریافت اطلاعات ) کنترل و مرتب سازی اطلاعات در کانال های دو طرفه و نگهداری کیفیت هر یک از 247 کانال موجود ، پیاده سازی استاندارد DMT را نسبت به CAP بمراتب پیچیده تر نموده است . استاندارد DMT دارای انعطاف بمراتب بیشتری در رابطه با کیفیت خطوط و کانال ها ی مربوطه است .

 

استانداردهای CAP و DMT از دید کاربر دارای یک شباهت می باشند. در هر دو حالت از یک فیلتر بمنظور فیلتر نمودن سیگنال های مربوطه استفاده می گردد. فیلترهای فوق از نوع Low-Pass می باشند. فیلترهای فوق دارای ساختاری ساده بوده و تمام سیگنال های بالاتر از یک محدوده را بلاک خواهند کرد. مکالمات صوتی در محدوده پایین تر از 4 کیلو هرتز انجام می گیرند ، بنابراین فیلترهای فوق تمام سیگنا ل های بالاتر از محدوده فوق را بلاک خواهند کرد. بدین ترتیب از تداخل سیگنال های داده با مکالمات تلفنی جلوگیری بعمل می آید.

تجهیزات DSL

ADSL از دو دستگاه خاص استفاده می نماید. یکی از دستگاهها در محل مشترکین و دستگاه دیگر برای ISP ، شرکت تلفن و یا سازمانهای ارائه دهنده خدمات DSL ، نصب می گردد. در محل مشترکین از یک ترانسیور DSL استفاده می گردد. شرکت ارائه دهنده خدمات DSL از یک DSL Access Multiplexer استفاده می نماید .( DSLAM ) . از دستگاه فوق بمنظور دریافت اتصالات مشترکین استفاده می گردد. در ادامه به تشریح هر یک از دستگاههای فوق خواهیم پرداخت .

ترانسیور DSL

اکثر مشترکین DSL ، ترانسیور DSL را مودم DSL می نامند. مهندسین و کارشناسان شرکت های تلفن به دستگاه فوق ATU-R می گویند. صرفنظر از هر نامی که برای آن استفاده می شود ، دستگاه فوق نقطه برقراری ارتباط بین کامپیوتر کاربر و یا شبکه به خط DSL است . ترانسیور با استفاده از روش های متفاوت به دستگاه مشترکین متصل می گردد. متداولترین روش، استفاده از اتصالات USB و یا اترنت است .

DSLAM

دستگاه فوق در مراکز ارائه دهنده سرویس DSL نصب و امکان ارائه خدمات مبتنی بر DSL را فراهم می نماید. DSLAM اتصالات مربوط به تعدادی از مشترکین را گرفته و آنها را به یک اتصال با ظرفیت بالا برای ارسال بر روی اینترنت تبدیل می نماید. دستگاههای DSLAM دارای انعطاف لازم در خصوص استفاده از خطوط DSL متفاوت ، پروتکل های متفاوت و مدولاسیون متفاوت ( Cap,DMT ) می باشند. در برخی از مدل های فوق امکان انجام عملیات خاصی نظیر اختصاص پویای آدرس های IP به مشترکین، نیز وجود دارد.

یکی از تفاوت های مهم بین ADSL و مودم های کابلی ، نحوه برخورد و رفتار DSLAM است . کاربران مودم های کابلی از یک شبکه بسته بصورت اشتراکی استفاده می نمایند. در چنین مواردیکه همزمان با افزایش تعداد کاربران ، کارآئی آنها تنزل پیدا خواهد کرد. ADSL برای هر یک از کاربران یک ارتباط اختصاصی ایجاد و آن را به DSLAM متصل می نماید. بدین ترتیب همزمان با افزایش کاربران ، کارآئی مربوطه تنزل پیدا نخواهد کرد. وضعیت فوق تا زمانیکه کاربران از تمام ظرفیت موجود خط ارتباطی با اینترنت استفاده نکرده باشند ، ادامه خواهد یافت . در صورت استفاده از تمام ظرفیت خط ارتباطی اینترنت ، مراکز ارائه دهنده سرویس DSL می توانند نسبت به ارتقاء خط ارتباطی اینترنت اقدام تا تمام مشترکین متصل شده به DSLAM دارای کارآئی مطلوب در زمینه استفاده از اینترنت گردند.

آینده DSL

ADSL با سایر تکنولوژی های مربوط به دستیابی به اینترنت نظیر مودم های کابلی و اینترنت ماهواره ای رقابت می نماید. بر طبق آمار اخذ شده در سال 1999 ، بیش از 330.000 منزل در امریکا از DSL استفاده کرده اند. تعداد کاربران استفاده از مودم های کابلی تا سال 1999 به مرز 1.350.000 کاربر رسیده است . بر اساس پیش بینی بعمل آمده تا اواخر سال 2003 ، تعداد مشترکین مودم های کابلی به مرز 8.980.000 و مشترکین DSL به 9.300.000 خواهد رسید.

سرعت ADSL در حال حاضر حداکثر 1.5 مگابیت در ثانیه است . از لحاظ تئوری رسیدن به مرز 7 مگابایت در ثانیه دور از دسترس نمی باشد. در این زمینه تحقیقات عمده ای صورت گرفته و تکنولوژی VDSL مطرح شده است .

چگونه یک دوربین دیجیتال مناسب بخریم؟

صحبت در مورد استفاده از دوربین دیجیتال آسان است. ولی انتخاب دوربین... این برای خودش داستانی است.
دوربینهای بسیاری با امکانات و قابلیتهای مختل? وجود دارند که نمیتوانید تصور کنید.

چگونه میتوانید دوربینی که برای شما مناسب است را پیدا کنید؟
تحقیق خود را با جواب دادن به دو سوال زیر آغاز کنید: 

1- میخواهید دوریینتان چه کارهایی انجام دهد؟
لیستی از کارهایی که میخواهید با دوربینتان انجام دهید تهیه کنید و آنها را اولویت بندی کنید. هرکدام از آنها برابر است با قابلیتهای مختل?ی که دوربینتان باید داشته باشد. مطمینان این خیلی خوب است که بزرگترین, بهترین و باکی?یت ترین هیولای موجود در بازار را داشته باشید, ولی معمولا هر چندوقت یکبار از تمامی قابلیتهای آن است?اده خواهید کرد؟ به خاطر داشته باشید که اغلب دوربینها قابلیتهای زیادی دارند که شما هیچوقت از آنها است?اده نخواهید کرد.ولی انتخابهایی هم وجود دارد که قابلیتهایی که برای شما مهمتر هستند را شامل میشوند. و هنگامی که بدانید چه چیزی از دوربین دیجیتالتان میخواهید, ممکن است که در ازای قابلیتهایی اضا?ه ای که نمیخواهید پولی پس انداز کنید و این پول را خرج وسایل اضا?ه ای که میخواهید بکنید!

 2- میخواهید با عکسها چه کار کنید؟
آیا میخواهید دوربین دیجیتالتان را جایگزین دوربین ?یلمیتان کنید, یا اینکه میخواهید ?قط تکنولوژی جدید را امتحان کنید؟ آیا میخواهید تمامی عکسها را شبیه به عکسهای دوربین ?یلمیتان چاپ کنید و در آلبوم قرار دهید؟ آیا میخواهید عکسها را در کامپیوترتان ذخیره کنید و بعضی از آنها را برای قاب کردن چاپ کنید؟ آیا از دوربینتان برای موارد کاری است?اده خواهید کرد و هیچ وقت عکسها را از کامپیوترتان خارج نمیکنید؟ پاسخ به این سوالها به شما کمک میکند که تا مشخص کنید واقعا چند مگاپیکسل نیاز دارید, از کجا باید جستجو را شروع کنید و چه محدوده قیمتی را در نظر داشته باشید.

 
مسایل و مشخصات کلیدی
قبل از اینکه جستجوی خود را برای خرید دوربین آغاز کنید در نظر داشته باشید که تعداد زیادی از دوربینهای دیجیتال قابلیت های مشابه ای دارند, ولی این مساله به این معنی نیست که کارایی یکسانی را هم ارایه میکنند. نقدها را که به
Reviews معروف  هستند بخوانید, هم نقدهای online و هم نقدهای مجلات را. از دوستان, ?امیل, همسایه ها و همکاران درباره دوربینهای آنها سوال کنید. بعضی از مشخصات کلیدی عبارتند از:

 
  • چند مگاپیکسل

از 1.3 تا 6.1 مگاپیکسل و بالاتر, مقدار بیشتر معمولا در مسابقه مگاپیسکل بهتر است. مساله اصلی این است که بدانید از عکسهایتان چه میخواهید.  برای چاپ یک عکس با سایز 20x25 یا بزرگتر با کی?یت بالا, یک دوربین با حداقل سه مگاپیکسل ضروری است.  ولی اگر عکسها را برای وب سایت یا چاپهای با سایز کوچک (مانند 8x13 یا 10x15) میخواهید, نتیجه ای خوبی که میگیرید این است که یک دوربین با قیمت کمتر در کلاس یک یا دو مگاپیکسل ک?ایت میکند.البته داشتن مگاپیکسلهای بیشتر به شما صدمه ای نمیزند. اگر قیمت یک مساله باشد, یک دوربین با مگاپیکسل کمتر به خوبی کارش را انجام میدهد.  ?قط به خاطر داشته باشید که همیشه با بیشترین کی?یت دوربینتان (بیشترین مگاپیکسل آن) عکاسی کنید.

 
  • مساله اندازه

دوربینهای دیجیتال در تمامی شکلها و اندازه ها هستند. درحالی که بعضی دوربینهای دیجیتال بسیار کوچک در بازار وجود دارد که عکسهای خوبی میندازد, ولی سایز کوچک آنها از لحاظ فیزیکی نمیتواند تمامی قابلیت های مورد نیاز مصر? کننده را شامل شود. به خاطر داشته باشید در صورتی که همسایه شما دوربین دیجیتالی دارد که در جیب پیراهنش جا میشود, نیاز شما به 10X زوم اپتیکال و یک ?لش اکسترنال حداقل دوربینی با سایز متوسط تا بزرگ را میخواهد. اگر کوچک بودن دوربین در بالای لیست مشخصات مهمتان است, دقت کنید که شاید مجبور شوید بعضی از قابلیت های دیگر را ?دا کنید.

نزدیکتر شدن به موضوع عکاسی, یکی از رازهای گر?تن عکسهای بهتر است. ولی چه چیزی در مورد زوم دیجیتال/اپتیکال وجود دارد؟ بسیار خوب, ت?اوت بزرگی بین این دوتا وجود دارد.
زوم اپتیکال به بزرگنمایی خود لنز گ?ته میشود هنگامی که شما زوم را روی موضوع به عقب و جلو میبرید.(که به عنوان تغییر ?اصله کانونی هم شناخته میشود.) به عبارت دیگر, لنز عقب و جلو رفتن را دقیقا مانند دوربینهای ?یلمبرداری تنظیم میکند. زوم اپتیکال کی?یت عکس دیجیتال را کم نمیکند. اگر شما به زوم کردن علاقه دارید, مطمین شوید که دوربینی که میخرید دارای قابلیت زوم اپتیکال قوی باشد.

 زوم دیجیتال ?اصله کانونی را تغییر نمیدهد. در عوض, هرچقدر که به جلوتر زوم میکنید, بخش کوچکتر و کوچکتر سنسور دیجیتال برای ذخیره سازی عکس دیجیتال استفاده میشود. نتیجه این کار, هرچه کمتر شدن تعداد پیکسل ها در عکس است. وقتی که میخواهید عکسی را که با زوم دیجیتال زیادی گر?ته شده است را چاپ کنید ?اقد وضوح و ش?ا?یت خواهد بود. 

 
  • باتری

دوربینهای دیجیتال باتریها را مثل آب نبات میخورند. که این میتواند یک موضوع گران قیمت باشد.
حداقل مطمین باشید دوربینی که انتخاب میکنید, باتریهای شارژی را بپذیرد. ( اغلب آنها میتوانند). سایزهای مختل? باتری به دوربینهای مختل? میخورد و مدل باتریها مورد است?اده میتواند به عنوان یکی از عوامل انتخاب دوربین مورد بحث قرار بگیرد. به عمر باتریهای معمولا در نقدهای هر دوربین اشاره میشود, پس به خاطر داشته باشید که آنها را هم مطالعه کنید. یک دوربین خوب حدود 100 عکس با یکبار شارژ میگیرد, که البته عوامل مختلفی وجود دارد که میتواند روی این مساله تاثیر بگذارد. تا زمانی که نتوانید از دوربین خود بدون باتریها است?اده کنید, باید در نظر داشته باشید که به برای است?اده از دوربینتان احتیاج به کابل برق یا آداپتور دارید.

 بعضی از دوربینها باتریهای مخصوص به خود را دارند که ?قط برای آن مدل خاص طراحی شده اند.
اغلب شارژر هم در خود دوربین وجود دارد, که این بسیار خوب است. قیمت باتریهای اضا?ه و شارژرهایی را که توسط کارخانه ارایه میشود را هم در نظر داشته باشید. اینها چیزهای اضا?ه ای است که شما قطعا باید بخرید, چه همراه دوربینتان باشد یا نباشد.

 
  • کارتهای حافظه

یکی دیگر از موضوعات قابل بحث, مدل کارت حا?ظه ای است که در دوربین است?اده میشود. اگر میخواهید از دوربین خود در حین س?ر است?اده کنید, ظر?یت بالاتر کارت حا?ظه برای ذخیره سازی عکسها تا زمانی که بتوانید آنها را برروی کامپیوترتان دانلود کنید بسیار بدرد خواهد خورد. اگر از دوربینتان در کار است?اده میکنید یا اینکه دایما آنرا حمل میکنید, ممکن است که کارت بادوام تری بخواهید. کارتهای حا?ظه کامپکت ?لش CompactFlash در حال حاضر با توجه به دوام و ظر?یت های مختل?ی که دارد ( از 16 مگابایت تا یک گیگا بایت ) پرطر?دارترین مدل کارت در بازار است.
امروزه در بازار تعداد بیشتری از دوربینها کارتهای حا?ظه کامپکت ?لش را نسبت به مدل کارتهای دیگر قبول میکنند, که بدین معنی است که انتخابهای بیشتری در دوربینها, کارتهای حا?ظه یا کارت خوانها دارید.

 
  • مانیتورهای LCD

تمامی دوربینهای دیجیتال دارای یک ص?حه نمایش داخلی هستند که معمولا مانیتورهای LCD نامیده میشوند.
این مانیتور به شما امکان بازبینی عکسها یا عوض کردن تنظیمات دوربین را میدهد. بعضی از آنها بزرگ و روشن هستند و اطلاعاتی در مورد عکسها ارایه میدهند. بعضی از آنها سایبانهای مخصوصی دارند که دیدن
LCD را در روزهای پرنور آسان میکند. بعضی از آنها به بدنه دوربین چسبیده اند, در حالی که بعضی از آنها میچرخند, کج میشوند یا از بدنه دور میشوند. تمامی اینها قابلیتهای جالبی است, ولی قبل از اینکه تصمیم بگیرید, در نظر داشته باشید که چگونه از دوربین است?اده میکنید. اگر احتیاج دارید که از گوشه ها یا لبه ها عکاسی کنید, مثلا در کارهای ساختمانی و ... , یک LCD متحرک چیز خوبی است. برای نگاه کردن در LCD دقت کنید و مطمین باشید که به چشمان شما ?شار نیاورد.

 
  • مدهای صحنه Scene Modes

مدهای صحنه به شما و دوربینتان کمک میکنند که با کمک هم عکسهای بهتری بگیرید. وقتی که یک صحنه, مانند پرتره یا منظره, را انتخاب میکنید, دوربین به طور خودکار خودش را برای بهترین حالت آن صحنه تنظیم میکند. اگر نخواهید که زیاد در مورد ات?اقاتی که پشت صحنه عکاسی میا?تد ?کر کنید و همچنان میخواهید که عکسهای عالی بگیرید, دوربینی با مدهای صحنه متنوع را مدنظر داشته باشید.

کاهش دهنده قرمزی چشمها قابلیت استانداردی برروی اکثر دوربینها است ولی به خاطر داشته باشید که این قابلیت ?قط کاهنده است, نه از بین برنده. اگر شما کاملا از قرمزی چشم بدتان میاید یا اینکه عکسهای پرتره زیادی میگیرید, دوربینی دارای Hot-Shoe ( محل نصب ?لش) یا اتصال دیگری برای ?لش خارجی درنظر بگیرید.  ?لش را از لنز دوربین برای کاهش اثر قرمزی چشم دور نگه دارید, اینکار اغلب پرتره های جذابی را هم بوجود میاورد. اگر بیشترین کنترل را برروی ?لاش میخواهید, به دنبال دوربینی بگردید که به شما اجازه تنظیمات دستی خروجی ?لاش را بدهد.

 

انتخاب دوربین دیجیتال نیاز به کمی تحقیق دارد. اگر از خودتان سوالات درستی بپرسید, انتخابها راحتتر خواهد بود. مهمترین چیز این است که شما دوربینی را میگیرید که به آن علاقه داشته باشید, بخواهید با آن عکس بگیرید و بتوانید آنرا همه جا ببرید. بهترین دوربین برای شما گرانترین یا پرطر?دارترین دوربین نیست, بلکه آن دوربینی است که کاری را که شما از آن میخواهید انجام میدهد.

درباره‌ی گوگل

درباره ی گوگل ماموریت گوگل ارائه بهترین تجربه جستجو دراینترنت بوسیله در دسترس و مورد است?اده قراردادن عمومی اطلاعات جهان است. گوگل، ایجادکننده بزرگترین ماشین جستجوی جهان، سریعترین و آسانترین راه پیدا کردن اطلاعات روی اینترنت راارائه می کند. با دستیابی به بیش از 1.3 میلیارد ص?حه گوگل نتایج را در ظر? کمتر از یک دوم ثانیه به کاربران در سراسر جهان ارائه می کند. اکنون، گوگل روزانه به بیش از 100 میلیون تقاضای جستجو پاسخ می دهد. دو دانشجوى دکتراى دانشگاه Stanford، یعنى لرى پیج و سرجى برین، گوگل را در سال 1998 تاسیس کردند. این شرکت خصوصى در ماه جون 1999 / تیر 1379 رسما با سرمایه تاسیس 25 میلیون دلار معر?ى شد. این شرکت همراهانى را چون کلاینر پرکینز کاو?یلد و سیکوال کپیتال را پیدا کرد. گوگل سرویس و خدمات عمومى اصلى خود را در وب سایت خود در http://www.google.com ارایه میدهد. این شرکت همچنین سرویس جستجوى پیشر?ته را براى ?راهم سازى اطلاعات محتوایى نیز ارایه میدهد. درباره تکنولوژی گوگل تکنولوژى متحول جستجوى گوگل و طراحى اینتر?یس مطلوب براى کاربران، گوگل را به به عنوان بخش از ماشینهاى جستجوى نسل جدید تبدیل کرده است. ?راتر از است?اده از تکنولوژى کلمات کلیدى، گوگل براساس تکنولوژى PageRank™ نیز پایه گذارى شده، که این تکنولوژى باعث میشود تا نتایج مهمتر در یک جستجو اولتر دیده شوند. PageRank یک سنجش معقولى را براى اعتبار ص?حات وبى که بر اساس معادله برابرى 500 میلیون متغییر و بیش از 2 بیلیون شرایط محاسبه شدند را ای?ا میکند. PageRank از ساختار لینک عظیم وب به عنوان ابزار سازماندهى است?اده میکند. وجودا، گوگل ت?سیر میکند یک لینک را از ص?حه A تا ص?حه B به عنوان یک vote توسط ص?حه A براى ص?حه B. دبوسیله این، گوگل تشخیص میدهد توسط vote که کدام ص?حه مهمتر است. همچنین گوگل این ص?حات را تجزیه و تحلیل میکند. مجتمع گوگل، روشهاى جستجوى خودکار انسداد اینتر?یس دستى است. برخلا? ماشینهاى جستجوى دیگر، گوگل ساختار بندى شده تا نتایج جستجوى را به بهترین شکل براى تجارت ارایه دهد. یک جستجوى گوگل راهى است براى جستجوى وب سایتى با کی?یت مطلوب و بالا. گروه مدیریت دکتر اریک ا.اشمیت،رییس کل و رییس هییت مدیره لرى پیج، کمک موسس و رییس، محصولات سرجى برین، کمک موسس و رییس، تکنولوژى امید کردستانى، معاون رییس، توسعه تجارى و ?روش وینى روسینگ، معاون رییس مهندسى سیندى مک ک?رى، معون رییس، ارتباطات جوان بردى، معاون رییس، خدمات جستجو تیم آرمسترونگ، معاون رییس، ?روش آگهى اورس هولتزل، شخص گوگل کریگ سیلوراشتاین، مدیر تکنولوژى معنى گوگل گوگل بر گر?ته شده از کلمه Googlo که به معنى "یک عدد یک و صد ص?ر جلوى آن" است که توسط میلتون سیروتا پسر خوانده ادوارد کاسنر ریاضیدان آمریکایى اختراع شده است. این موضوع که "یک عدد یک و صد ص?ر جلوى آن" در واقع نوعى شعار و در واقع مقصود موضوع است. بدین معنى که گوگل قصد دارد تا سرویس ها، اهدا? و اطلاع رسانى و اطلاعات خود را تا آن مقدار در وب در جهان گسترش دهد.

لیست ایمیل های رایگان با ظرفیت های بالا

امروزه دوره ایمیل های مگابایتی تمام شده و جای خو را به ایمیل های گیگابایتی داده اند و کسی پیدا نمیشه که از کم بودن حجم پست الکترونیکی خود شکایت داشته باشه بجر این آقا. ولی خیلی خوب بود اگر به جای یک گیگابایت ایمیل رایگان یه گیگابایت هاست رایگان می دادند! :-) در زیر لیست ایمیل های رایگان با حجم های بالا را جمع کردم شما هم اگر سایتی سراغ دارید بگویید تا به این لیست اضا?ه کنم .

ظرفیت: 2 گیگابایت
نام: Aventure mail
آدرس:
www.aventuremail.com
وابسته به: www.aventurehost.com

ظرفیت: 1 گیگابایت
نام: Gmail
آدرس:
https://gmail.google.com
وابسته به : www.google.com

ظرفیت: 1 گیگابایت
نام: walla
آدرس:
www.walla.com

ظرفیت: 1 گیگابایت
نام: spymac
آدرس:
www.spymac.com

ظرفیت: 1 گیگابایت
نام: lycos maill
آدرس:
www.lycos.co.uk/email
وابسته به : www.lycos.co.uk

ظرفیت: 1 گیگابایت
نام: maktoob
آدرس:
www.maktoob.com

ظرفیت: 1 گیگابایت
نام: Rediff maill
آدرس:
http://mail.rediff.com
وابسته به : www. rediff.com

این لیست به روز خواهد شد...

برنامه دریافت فایل GNU Wget

این برنامه یک ابزار رایگان برای دریافت فایل از اینترنت در محیط متنی میباشد . این برنامه از پروتکل های HTTP، HTTPS و FTP پشتیبانی میکند و همچنین سازگار با سرویس دهنده های پراکسی است .

Wget این قابلیت را دارد که در پس زمینه، در حالی که کاربر در سیستم وارد نشده است، به فعالیت بپردازد. به این ترتیب میتوانید دریافت فایل را شروع کرده و از سیستم خارج شوید. Wget تا اتمام کار، به فعالیت خود ادامه خواهدداد. این قابلیت برای دانلود کردن فایلهای بزرگ که ساعتهای زیادی طول میکشند، مفید است.

Wget میتواند لینکهای موجود در سایتهای وب را دنبال کرده و نسخه های محلی سایتتهای وب را ایجاد نماید و ساختار دایرکتوری آنها را در کامپیوترتان ایجاد نماید . به این عملیات اصطلاحا دانلود بازگشتی یا Recursive downloading اطلاق میشود. همچنین Wget میتواند لینکهای موجود در سایت وب را طوری تغییر دهد که سایت را بتوان بصورت Offline در کامپیوتر مشاهده نمود .

Wget برای عملکرد روی خطوط آهسته و ناپایدار اتصال به اینترنت طراحی شده است . در صورتی که اتصال شما دائما قطع میشود، ویا بدلیل بزرگ بودن فایل مجبور به قطع مداوم اتصال هستید، Wget میتواند پس از اتصال مجدد ادامه فایل را برای شما دریافت نماید. Wget برنامه بسیار قابل اطمینانی است. در بدترین شرایط، امکان ندارد که یک فایل را بصورت خراب دانلود کند، حتی اگر اتصال شما صدها بار قطع شده باشد.

برای یادگیری کامل این برنامه نیاز دارید تا مستندات آنرا به تایپ دستور man wget مطالعه نمایید. این مستندات حدود ۲۰ صفحه بوده و کلیه گزینه های این برنامه را توضیح داده است . در اینجا برای آشنایی شما با کاربرد این برنامه، برخی گزینه های مهم را به همراه مثال شرح میدهم :

استفاده ساده : در حالت عادی برای دریافت یک فایل، باید پس از دستور wget، آدرس URL فایل مربوطه را وارد نمایید. برای این کار، با استفاده از مرورگر خود، URL کامل فایل مربوطه را کپی کرده و در پنجره ترمینال، جلوی دستور Paste نمایید. در صورتی که قبلا در حال دریافت فایلی بوده اید و دریافت آن به دلایلی نیمه کاره مانده و مایل به دریافت ادامه فایل هستید، میتوانید از سوئیچ c برای این کار استفاده کنید. به دو مثال زیر توجه کنید :

$ wget http://www.redhat.com/download/kernel-2.4-20.K7.rpm

$ wget -c http://www.redhat.com/download/kernel-2.4-20.K7.rpm

در مثال اول، wget شروع به دریافت فایلی را که در جلوی آن تعیین شده است، خواهد کرد. در مثال دوم، در صورتی که این فایل قبلا به صورت ناقص دریافت شده است، ادامه آنرا دریافت خواهد کرد. برنامه wget به صورت پیش گزیده و خودکار، در صورت قطع اتصال به هر دلیل، ۲۰ بار عملیات دریافت را تکرار خواهد کرد. در صورتی که احساس میکنید این تعداد ممکن است برای اتصال کند و ناپایدار شما کم باشد، با استفاده از سوئیچ t میتوانید تعداد آنرا تعیین کنید . به مثال زیر توجه کنید :

$ wget -t 45 http://www.redhat.com/download/kernel-2.4-20.K7.rpm

در مثال بالا، برنامه wget، در صورت قطع اتصال، ۴۵ بار مجددا به سرویس دهنده متصل شده و دریافت را تمام خواهد کرد . در صورتی که چنین اتصالی دارید، توصیه میشود تا حتما سوئیچ c را هم بکار ببرید تا فایل از ادامه دریافت شود .

همانطور که گفتم، یکی از قابلیت هایبرنامه wget، قابلیت اجرای آن در پس زمینه است. برای اجرای آن در پس زمینه، کافی است از دستور زیر استفاده کنید :

$ wget -t 45 -o log http://www.redhat.com/download/kernel-2.4-20.K7.rpm &

در مثال بالا، برنامه wget در حالت پس زمینه اجرا شده و عملیات آن در فایل ثبتی به نام log ثبت میشود.
استفاده پیشرفته : در صورتی که یک فایل حاوی URL کامل فایلهایی که نیاز دارید دانلود شوند دارید، میتوانید با استفاده از گزینه i از آن استفاده کنید:

$ wget -i | myFile

در مثال بالا، برنامه wget، آدرسهای مورد نیاز خود را از فایل myFile خواهد خواند. قبلا گفتم که wget میتواند یک سایت وب کامل را برای شما دانلود کرده و در کامپیوترتان ذخیره کند. برای دریافت کامل یک سایت وب، باید دستور زیر را وارد نمایید :

$ wget -r http://www.gnu.org/ -o gnulog

در این مثال، برنامه wget، نسخه ای از سایت وب gnu.org را با عمق ۵ دایرکتوری و همان ساختار دایرکتوری استفاده شده در سایت، دریافت کرده و عملیات را در فایل gnulog ذخیره خواهد کرد. در صورتی که مایل هستید، لینکهای فایلهای HTML طوری تبدیل شود تا در کامپیوتر خودتان و در حالت Offline بتوانید آنها را مرور کنید، از گزینه زیر استفاده کنید :

$ wget --convert-links -r http://www.gnu.org/ -o gnulog

در صورتی که بخواهید فقط محتویات یک دایرکتوری حاوی فایلهای خاص را دریافت کنید نیز، wget این امکان را به شما اعطا میکند . به مثال زیر توجه کنید :

$ wget -r -l1 -A.gif http://www.gnu.org/images/

در این مثال، wget با عمق یک دایرکتوری، تمام فایلهای gif موجود در دایرکتوری مربوطه را دریافت خواهد کرد. در صورتی که هنگام دانلود ساختار یک سایت، اتصال قطع شود، برای ادامه باید از گزینه nc استفاده کنید:

$ wget -nc -r http://www.gnu.org

بصورت کلی، برنامه wget برنامه ای بسیار قدرتمند و انعطاف پذیر بوده و کلیه نیازهای دریافت فایل شما را پوشش خواهد داد

پنج روش رایگان براى افزایش ترافیک وب‌سایت

پنج روش رایگان براى ا?زایش ترا?یک وب‌سایت 21 آذر 1383 - eMarketingway.ir - وقتى براى اولین بار وارد دنیاى بازاریابى اینترنتى شدم، ?کر کردم مى‌توانم وب‌سایت تازه تأسیسم را به تعدادکمى موتور جستجو معر?ى کرده، سپس منتظر هجوم مراجعین بمانم. منتظر معجزه‌اى بودم تا ا?راد را وادار کند به وب‌سایت من مراجعه کرده، کالا بخرند و دوباره باز گردند. اما، زهى خیال باطل! ... تازه ?همیدم این کار به زمان بیشترى نیاز دارد.از آن زمان به بعد به کارآیى عجیب وغریب و خارق العاده بازاریابى اینترنتى پى برده‌ام. در این مقاله پنج روش رایگان ا?زایش ترا?یک وب سایت را براى شما بازگو مى‌کنم. مطمئن باشید تمام ‌این‌ روش ها کاملا رایگان بوده،با صر? کمى وقت به سودمند‌بودن آنها پى مى‌برید. 1-‌ نوشتن مقالات نوشتن وانتشار مقاله با موضوع مرتبط با سایت شما دست کم دو ?ایده‌ى اساسى دارد: - ا?رادى که مجذوب این مقاله شده‌اند، آن را خوانده، براى جستجوى مطالب بیشتر،روى URL شما کلیک مى‌کنند.به این ترتیب یک مراجع هد? دار دارید.از این جهت از کلمه‌ى جهت دار است?اده مى‌کنم که این خواننده مى‌خواهد، مطالب بیشترى در مورد موضوع مقاله‌ى قبلى پیدا کند. - با هر بار انتشار این مقاله ،لینک‌هاى شما نیز منتشر مى‌شود.همراه بودن لیست لینک‌ها و URLبا مقالات ، تعداد لینک‌هاى برگشتى سایت شمارا زیاد کرده، به نوبه‌ى خود رتبه‌ى شما را در موتور جستجوى مربوطه ا?زایش مى‌دهد. 2-شبکه‌ى تالار گ?تگو تالارهاى گ?تگوى ?راوانى درباره‌ى هر موضوعى که ?کرش را بکنید،به شکل برخط(OnLine) وجود دارد. دربیشتر اعلان‌هاى گ?تگو، پوسترهایى براى ضمیمه کردن امضا و همین طور اطلاعات دیگر مانند نام، URL و حتى گاهى تبلیغات، در نظر گر?ته شده‌است. با مراجعه‌ى منظم به این تالارهاى گ?تگو، شرکت در بحث‌ها، مطرح‌کردن پرسش و پاسخ به پرسش‌ها، مى‌توانید ضمن ایجاد رابطه‌ى توأم با اعتماد با سایر اعضا ، به طور رایگان به تبلیغ سایت خود بپردازید. ?قط سعى کنید براى تالارهاى گ?تگو م?ید بوده، به قوانین آن احترام گذاشته، هیچ‌گاه هرزنامه ن?رستید. 3- لینک‌هاى دوطر?ه این لینک‌ها دو ?ایده براى شما دارد: اول این که با تبادل هرچه بیشتر لینک‌ها‌ ، احتمال این که ا?راد، لینک شما را در سایت‌هاى دیگر دیده و به سایت شما مراجعه کنند، بیش‌تر مى‌شود. نکته‌ى دیگر این‌که، موقعیت شما در موتورهاى جستجو به کل تغییر مى‌کند به طور خلاصه لینک‌هاى بیش‌تر از سایت‌هاى دیگر، مساوى است با رتبه‌ى بالاتر در موتورهاى جستجو. در این جا چند \"باید\" و\"نباید\" را در مورد تبادل لینک ذکر مى‌کنم: - لینک خودرا به سایت‌هایى ب?رستید که مورد علاقه‌ى مراجعین شما هستند. - به ص?حاتى با هزاران لینک،که دایرکتورى‌هاى لینک نامنظمى دارند، لینک ن?رستید.چون نه براى ایجاد ترا?یک سایت سودمند است ونه براى رتبه‌ى شما در موتورهاى جستجو. - با سایت‌هایى لینک، مبادله کنیدکه در ص?حه‌ى اصلى شان، دایرکتورى لینک به طور صریح ذکر شده باشد. - از ص?حات، با لینک‌هاى‌انبوه یاFFA است?اده نکنید.احتمال بالا بردن ترا?یک سایت، از این طریق، بعیدبه نظر‌ مى‌رسدو حتى ممکن است موتورهاى جستجو شما را جریمه کنند. - از دایرکتورى‌هاى لینک، براى پیداکردن شرکاى مناسب تبادل لینک، است?اده کنید.سایتhttp:/www.homebiz-direct.com-Link-Exchange-Resources.html سایت مناسبى براى جستجوى دایرکتورى‌هاى مشهور تبادل لینک است. همواره کارهاى‌تان را طبق اصولى مشخص انجام دهید.مى‌توانیداز نرم ا?زارهاى تبادل لینک یا ص?حه‌ى گسترده براى پى‌گیرى لینک‌هاى درخواستى و ح?ظ جزییات ارتباط با سایر سایت‌ها است?اده کنید. 4- امضاى ایمیل این روشى بسیار ساده ، اما تقریبا ?راموش شده براى ا?زایش مراجعین به سایت است. ما تقریبا هرروز، ایمیل‌هاى زیادى مى‌?رستیم، اما اغلب ?قط اسم خودرا در آن نوشته،گاه حتى چیزى نمى‌نویسیم. چرا ایمیل‌هاى‌تان را با امضایى حاوى اسم و مطالب اندکى درباره‌ى وب سایت‌تان به همراه URL تمام نمى‌کنید؟ باورکنید بدون زیاده روى مى‌توان در چهار خط، تمام مطالب لازم را بـیان کرد. حتماً از ا?زایش خارق العاده‌ى مراجعین به سایت، پس از این کار، متعجب خواهید شد. باورش سخت است، اما کنجکاوى، دریا?ت کنندگان ایمیل‌ها را وادار مى‌کند روى لینک شما کلیک کنند. 5- تبادل ترا?یک این روش ازآسان‌ترین راه‌هاى جذب مخاطب به سایت است. مثلاً، مى‌توانید مزیت‌هاى رایگان براى وب گردى تعیین کنید. نقطه‌ى ضع? این روش این است که ا?رادى که از طریق مبادله‌ى ترا?یک به سایت شما مراجعه مى‌کنند، به اندازه مراجعین از روش‌هاى قبلى هد?‌مند نیستند، زیرا این ا?راد به یک دلیل در این تبادل ترا?یک شرکت مى‌‌کنند و آن به دست آوردن اعتبار بیش‌تر در کم‌ترین زمان ممکن است. اکنون زمان آن ?را رسیده که شما وارد عمل شوید، چگونه مى‌توانید ?ردى را که ?قط بیست ثانیه یا کم‌تر در ص?حه‌ى وب شما توق? مى‌کند، تحت تأثیر قرار دهید. - مخاطبین خود را بشناسید. زمانى را به مبادله‌ى تبلیغات اختصاص داده، در عین حال به نوع ص?حات وبى که تبلیغ مى‌کنید، توجه کنید. اطمینان حاصل کنید که تبلیغات شما به شکلى هد?‌مند، ا?راد را جذب مى‌کند. - سعى کنید، تبلیغاتى تنظیم کنید که خواندن آنها حداکثر چند ثانیه وقت بگیرد. تهیه‌ى تبلیغات طولانى وقت‌گیر، هنر چندانى نمى‌خواهد. مطمئن باشید ا?راد از خواندن آنها خسته شده، بدون توجه به مطالب، روى دکمه‌ى \"Next\" کلیک مى‌کنند. به طور منظم، زمانى را به مطالعه این پنج روش مولد ترا?یک، اختصاص دهید. خواهید دید در یک چشم به هم زدن سایت‌ شما در مسیر پیشر?تى هد?مند گام برمى‌دارد.