برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

آشنایی با Code Red

کرم های اینترنتی زمان کامپیوتر را تلف می کنند یا به عبارت دیگر آن را کند می کنند و همچنین در شبکه یا در اینترنت پهنای باند را اشغال می کنند. آنها تکثیر می شوند و اغلب اوقات نقش یک شیطان اینترنتی را بازی می کنند کرمی که Code Red نام دارد در سال 2001 صدر اخبار اینترنتی را به خود اختصاص داده بود. متخصصین پیش بینی کرده بودند که این کرم می تواند اینترنت را تا حد از کار افتادن کند سازد.

Code Red زمانیکه خود را تکثیر می کند سرعت اینترنت را کاهش می دهد. اما این کرم اینترنتی انگونه که پیش بینی می شد نتوانست اینترنت را متوقف سازد. هر کپی از این کرم در اینترنت بدنبال ویندوز سرور NT یا 2000 ای می گردد که در آن وصله های امنیتی مایکروسافت نصب نشده باشد. هر بار که یک سرور اینترنتی حفاظت نشده پیدا کند خود را در آن سرور کپی می کند. و کپی جدید بدنبال سرور دیگری با این شرایط می گردد تا آن را آلوده کند بسته به تعداد سرور های غیر ایمن Code Red می تواند در اینترنت صدها یا هزارها کپی از خود تهیه کند.

ویروس Code Red طوری طراحی شده است که سه کار انجام دهد.

*

خود را برای بیست روز اول هر ماه تکثیر می کند.
*

صفحات وبی را که در سرور های آلوده هستند را با صفحاتی که در آن نوشته شده است "Hacked by Chinese"جایگزین می کند.
*

سپس شروع به تدارک یک حمله علیه وب سایت کاخ سفید می کند تا آنرا از کار بیندازد

معمول ترین ورژن Cod Red یک نوع توسعه یافته از Ida Code Red است که خود را در 19 ژولای سال 2001 میلادی تکثیر کرد.

بعد ازیک آلوده ساختن موفقیت آمیز کرم منتظر یک ساعت مشخص می ماند و به دومین مورد نظر سرور کاخ سفید متصل می شود این حمله به این صورت است که سیستم های آلوده به طور همزمان 100 ارتباط با پورت 80 سایت www.whitehouse.gov ( با IP:198.137.240.91 ) بر قرار می کند.

دولت امریکا آدرس IP وب سایت www.whitehouse.org را تغییر داده است تا این حملات را خنثی کند و یک هشدار عمومی در مورد این کرم منتشر کرده است تا سرورهای وبی را که از ویندوز 2000 و NT استفاده می کنند از وجود و نحوه مبارزه با آن آگاه کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد