برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

آموزش افزایش رم لپ تاپ


 ر لپ تاپ ها امکان تغیر قطعات سخت افزاری مانند کامپیوتر های رومیزی وجود ندارد و فقط میتوانید بعضی از قطعات مانند رم و یا هارد دیسک آنها را تغییر دهید. برای ارتقا دادن رم لپ تاپ نیازی به باز کردن تمامی قطعات لپ تاپ ندارید و خودتان نیز میتوانید این کار را انجام دهید.

 

در ادامه مطلب روش افزایش رم لپ تاپ را آموزش خواهیم داد.

 

پشت لپ‌ تاپ خود را نگاه کنید، باتری در بخش بالایی قرار دارد و با یک چفت در جای خود

 

د ثابت شده است. در بخش پایینی هم درب محفظه‌ هارد و رم دیده میشود که معمولا با پیچ محکم بسته شده است.

در ابتدا باتری را خارج کنید. ممکن است لپ‌ تاپ شما کمی متفاوت باشد و باتری آن با دو چفت ثابت شده باشد. دقت کنید که نیازی به زور زدن نیست، اگر چفت‌ ها و پیچ‌ ها به درستی باز شده باشند، با کمی فشار باتری از جای خود خارج میشود و یا درب محفظه‌ هارد و رم به راحتی باز میگردد.

بعد از باتری نوبت به درب‌ های دیگر میرسد. در این مثال یک درب برای هارد و رم وجود دارد اما در سایر لپ‌تاپ‌ ها ممکن است دو درب وجود داشته باشد. در برخی مدل‌ ها هم وقتی درب‌ ها را باز میکنید، متوجه میشوید که رم‌ ها کمی دور از دسترس هستند و باید قطعات دیگری را هم باز کنید. تمامی پیچ‌ ها را باید باز کنید به طوری که در نهایت درب به راحتی باز شود.

بعد از باز کردن پیچ‌ ها کمی به در فشار وارد کنید تا باز شود، میتوانید از نوک پیچ‌ گوشتی استفاده کنید.

درب‌ ها ممکن است کمی محکم باشند، با لبه‌ تیز چیزی مثل چاقو آن را باز کنید. نیروی کمی وارد کنید تا درب مورد نظر باز شود.


تعویض RAM
حالا میتوانید رم یا هارد را ببینید، بیشتر لپ‌ تاپ‌ ها دارای دو شکاف DIMM برای رم هستند، دو رم به صورت افقی روی هم قرار گرفته است و برای دسترسی به رم زیری، باید رم بالایی را بردارید.

برای برداشتن رم باید دو چفت کناری رم را فشار دهید. دو تکه‌ فلزی روی شکاف‌ های نیم‌ دایره‌ای کناره‌ رم قرار دارد که باید فشار داد تا رم از جای خود خارج شود. در هر مدلی ممکن است شکل یا رنگ این دو چفت متفاوت باشد اما به هر صورت باید این دو را به سمت خارج فشار داد.

بعد از فشار دادن احتمالا رم بالایی با زاویه‌ 30 درجه بلند میشود. آن را برداید.

منبع:

sarzamindownload

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد