برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

آشنایی با ویروس NAKEDWIFE

ویروس  NakedWife به صورت ضمیمه به یک نامه الکترونیکی وارد کامپیوتر قربانی می شود و سپس با ظاهر شدن به صورت یک ویدیوی مرموز درباره همسر یک مرد ناشناس کاربران را وسوسه می کند تا آن را اجرا کنند. دامنه تخریب این ویروس بسیار وسیع است و ویروس چندین فایل سیستمی مهم را در کامپیوتر قربانیان خود حذف می کند .
   تعدادی از شرکت های تولید کننده نرم افزار ضد ویروس به دلیل خسارتی که ویروس NakedWife می تواند به بار آورد آن را به عنوان یک ویروس خیلی خطرناک درجه بندی کرده اند. این ویروس به محض آلوده کردن تمام فایل های  ,BMP ,COM ,DLL ,EXE ,INI و همچنین تمام فایل های موجود در پوشه های WINDOWS و WINDOWS/SYSTEM را حذف می کند، با فرض اینکه ویندوز در پوشه  WINDOWS نصب شده باشد .   NakedWife یک ویروس جدید از نوع   VBS Worm است که به سرعت از طریق پست الکترونیکی منتشر می شود این ویروس که نام مستعار آن Jib Jab است فایل های مهم را از پوشه های نامبرده  حذف می کند . ویروس NakedWife با مشخصات زیر از طریق یک نامه الکترونیکی به کامپیوتر شما راه می یابد:
موضوع نامه :

FW : Naked Wife  

بدنه نامه :

 (My wife never look like that :)

best regards,

(نام فرستنده)

نام ضمیمه :

NakedWife.exe

       اگر کاربر این ضمیمه را باز کند ویروس خود را به صورت نامه الکترونیکی به تمام آدرسهای موجود در کتاب آدرس Outlook  ارسال می کند. این ویروس همچنین یک پنجره Flash را بار گذاری می کند که در آن پیغام JibJab Loading را به نمایش می گذارد سپس فایل هایی که دارای پسوند های  BMP ,COM ,DLL ,EXE ,INI هستند را حذف می کند: در مرحله بعدی ویروس پیغام زیر را به نمایش می گذارد :

you're now f**** D!c2001 by BGK (Bill Gates Killer)

برای متوقف کردن این ویروس به نکات زیر توجه کنید:

•  Outlook Security Patch  متعلق به شرکت مایکروسافت را Download کنید.

•  ضمیمه ها را باز نکنید.

•  همیشه گوش به زنگ باشید.

•  از کامپیوتر خود محافظت کنید.

•  سیستم خود را به طور منظم اسکن کنید.

•  نرم افزار ضد ویروس خود را به روز برسانید.

 با توجه به اینکه این ویروس خود را به صورت یک فیلم Micromedia Flash نشان می دهد، منحصر بفرد می باشد. اگر کاربری فریب خورده و ضمیمه را باز کند یک پنجره باز می شود و به نظر می رسد که یک فیلم Flash در حال بارگذاری است. پنجره شامل چند لوگو از Jibjab.com است که یک شرکت تولید کننده تصاویر Flash در نیویورک است این شرکت اظهار داشته است که هیچ ارتباطی با این ویروس ندارد.

 کاربرانی که با اشتیاق منتظر بارگذاری فیلم می مانند ناامید خواهند شد چون چنین چیزی اتفاق نمی افتد اگر یک قربانی از گزینه HELP/ABOUT در آن پنجره استفاده کند یک پیغام آزار دهنده با این مضمون ظاهر می شود:

you're now f**** D!c2001 by BGK (Bill Gates Killer)

 به اعتقاد پت نولان یکی از پژوهشگران مرکز McAfee این ویروس یک ویروس موذی است . چون ضمیمه آن با یک آیکون Shockwave Flash که به نظر واقعی می آید همراه است.

اما خبر خوب این است که گرچه فایل های مهم سیستم های آلوده به این ویروس حذف می شوند و ویروس کامپیوتر را در عمل از کار می افزاید ولی هیچ یک از داده های کاربران نابود نمی شود و فایلها قابل بازیابی هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد