برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

ترفندهای رجستری ویندوز برای خارج نمودن برنامه ازحافظه

شاید تا حالا به این مشکل برخورد کرده باشید که وقتی می خواهید از ویندوز خارج بشوید پیغامی مبنی براینکه آیا می خواهید فلان برنامه در حال اجرا را از حافظه خارج کنید یا نه؟روی صفحه نشان داده می شود.
برای اینکه ویندوز به طور اتوماتیک چنین برنامه هایی را از حافظه بیرون بیاورد، از طریق برنامه Run عبارت regedit را تایپ کرده و وارد رجستری ویندوز بشوید. آدرس زیر را دنبال کنید :
[ HKEY_USER.DEFAULTControl PanelDesktop]
حالا یک مقدار رشته ای به نام AutoEndTasks بسازید و به آن مقدار ۱ را بدهید.
ترفند دومی اینه که برنامه های خاطی را به سرعت از حافظه ویندوز خارج کنید. زمانی که کلیدهای ‍Ctrl+Alt+Delete را برای خارج کردن یک برنامه خاطی فشار می دهید و یا زمانی که می خواهید از ویندوز خارج شوید و ویندوز میخواهد یک برنامه خاطی را از حافظه خارج سازد پیغام را به برنامه حاطی می فرستد و 20 ثانیه صبر می کند تا برنامه جواب دهد و در صورتی که جوابی دریافت نکند برنامه را از حافظه خارج می کند. برای اینکه زمان انتظار را کاهش دهیم در رجستری ویندوز آدرس زیر را دنبال کنید:
[ HKEY_CURRENT_USERControl PanelDesktop]
یک مقدار رشته ای به نام WaitToKillAppTimeout مشاهده خواهید کرد که حاوی 20000 میلی ثانیه (20 ثانیه) است. این مقدار را به هر زمانی که دوست دارید تغییر دهید و توجه داشته باشید که زمان بر حسب میلی ثانیه است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد