برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

گوگل قدرتمندتر از همیشه بازمی گردد.

اما نشست سالیانه سهامداران گوگل که اخیراً برگزار شد، نشان می دهد که گوگل قدرتمندتر از همیشه است. سهام آن پرفروش شده و مایکروسافت نقشه خرید یاهو را به دلیل اقدامات گوگل در این میان، کنار گذاشت. یکی از کارشناسان می گوید: گوگل دوباره برنده خواهد بود! اگر شما می خواهید در اینترنت سرمایه گذاری کنید، چه جایی بهتر از گوگل؟
بعد از آشکار شدن بهبود چشمگیر وضعیت گوگل در ماه گذشته، بسیاری از سرمایه گذاران به این نتیجه رسیدند که اقتصاد متزلزل آمریکا، تاثیری بر تبلیغات آن لاین گوگل که مهمترین منبع سود ده آن است، نخواهد داشت.
در این میان یاهو و مایکروسافت به دنبال راهی برای کاهش نفوذ گوگل در موتورهای جستجو و تبلیغات هستند.
مایکروسافت امیدوار بود تا با خرید یاهو به قیمت ۴۷.۵ میلیارد دلار در این رقابت پیروز شود. اما گوگل در پشت صحنه با همکاری یاهو توانست تلاش مایکروسافت در این مبارزه را خنثی کند.
در پاسخ به این اقدام ، یاهو به گوگل اجازه داد تا تعدادی از تبلیغات خود را در صفحه نتایج جستجوی یاهو به فروش برساند و نمایش دهد. این اقدام هم اکنون بیش از دو هفته است که بصورت آزمایشی در حال انجام است.
حتی اگر قرارداد گوگل و یاهو، به طور کامل برقرار نشود، اما همین تهدید کمک کرد تا مایکروسافت وادار به عقب نشینی شده و از یاهو فاصله بگیرد. استیو بالمر، مدیر اجرایی مایکروسافت اظهار کرد مذاکره یاهو با گوگل یکی از مهمترین دلایل کناره گیری این شرکت از خرید یاهو بوده است.
یاهو معامله با گوگل را در فعالیتهای خود مورد لحاظ قرار می دهد زیرا باور دارد جایگاه ممتاز گوگل در خدمات تبلیغاتی، سودش را افزایش می دهد. اما یاهو با تایید کمبودهایش در این خدمات، حتی اگر شراکتش با گوگل با نتیجه خوبی به پایان نرسد، می تواند پیشرفت زیادی در تجارتش ایجاد کند.
شاید بارزترین ضعف گوگل وابستگی اش به لینکهای تبلیغاتی باشد که در همه جا، در صفحه نتایج جستجو و وب سایتهای دیگر ظاهر می شود، آنها تمام ۴۲ میلیارد دلار سودی را که از سال ۲۰۰۳ وارد شرکت شده از همین طریق کسب کرده اند و با این حال گوگل میلیاردها دلار برای ساخت نرم افزارهای تجاری و دیگر محصولات سرمایه گذاری کرده است.
گوگل قصد دارد از طریق تبلیغات با سایتهای ویدئویی YouTube و DoubleClick - از بزرگترین سایتهای تملک شده توسط گوگل- فروش خود را افزایش دهد.
معامله خرید سایت DoubleClick به قیمت ۳.۲ میلیارد دلار در ماه مارس تمام شد. این اولین بار است که گوگل مجبور خواهد بود صدها کارمند جدید به لیست کارکنان خود اضافه کند. این تملک، گوگل را مجبور کرد تا برای اولین بار در ده سال گذشته، تعدادی از کارکنان را بیرون کند. حداقل ۳۰۰ نفر از ۱۵۰۰ کارمند شرکت DoubleClick کار خود را از دست خواهند داد و این تعداد در ماههای آینده احتمالاً بیشتر هم خواهد شد.
گوگل قبلاً تعدادی از بهترین و با استعدادترین نیروهای خود را بخاطر توسعه فیس بوک از دست داده است که این سایت هم اکنون با ۷۰ میلیون کاربر آن لاین سر و کار دارد.
در کنار توسعه راه های جدید تبلیغات در اینترنت، گوگل مسیر خود به سمت تلویزیون، رادیو و موبایل را نیز هموار می کند.
با این حال، گردهمایی ۳ جولای سهامداران شرکت یاهو، احتمالاً جنجالی ترین این نشست ها در ۱۲ سال اخیر فعالیت شرکت خواهد بود و ممکن است سهامداران به دلیل تصمیم گیری هیات مدیره شرکت در برابر مایکروسافت، اقدام به عزل آنها بنمایند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد