برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

انحصارطلبی مایکروسافت...

از زمانی که مایکروسافت شروع کرد به ارایه زبانهای برنامه سازی،از QBasic گرفته تا Visual Sutio و حالا NET. همگی تحت سیستم عامل ویندوز بودن.چه محیط اجراییشون و چه محیط هایی که این زبان ها پشتیبانی می کنن.خیلی از دوستان و حت
از زمانی که مایکروسافت شروع کرد به ارایه زبانهای برنامه سازی،از QBasic گرفته تا Visual Sutio و حالا NET. همگی تحت سیستم عامل ویندوز بودن.چه محیط اجراییشون و چه محیط هایی که این زبان ها پشتیبانی می کنن.خیلی از دوستان و حتی خودم شاید همیشه برامون سوال بوده که چرا مایکروسافت این امکان رو به برنامه نویسان خودش نمیده تا بتونن برای محیط هایی مثل Kylix,Linux برنامه نویسی کنن.حالا چند تا مطلب هست که گفتنشون خالی از لطف نیست.
مایکروسافت و اینتل همکاری دیرینه ای با هم دارن.تمام سیستم های مایکروسافت بر پایه سخت افزار هایی است که اینتل براش می سازه.از همون ابتدا که بحث MS-DOS پیش کشیده شد همکاری این دو تا کمپانی با هم وجود داشته.باید این رو در نظر داشت که اینتل سخت افزار های خودش رو ارتقاء میده و سیستم های قدرتمند تر و خفن تولید می کنه.مایکروسافت هم همگام با پیشرفت های اینتل سیستم عامل ها و نرم افزار های خودش رو طوری توسعه میده که بر روی این سخت افزار های جدید اجرا بشن.برای مثال وقتی که یه کارت گرافیک 512 MB میاد و 64 Bit هم هست مایکروسافت هم خودش رو با اون ارتقا میده.بله درسته که زبانهای برنامه سازی ای مثل Delphi به سراغ Kylix و Linux هم میرن ولی مایکروسافت هیچ وقت نمیاد این امکان رو به برنامه نویسانش بده که برای مثلا Linux برنامه نویسیس کنن.اونوقته که Linux پیشرفت چشمگیری می کنه و از طرفی سیستم هایی که اینگونه طراحی خواهند شد این رو میطلبند تا مشتری و کاربر سیستم عامل لینوکس رو نصب کنن و از سیستم ها استفاده کنن.و اینجوری استفاده از سیستم عامل ویندوز کاهش پیدا می کنه چون بر کسی پوشیده نیست که قابلیتها و امنیت فوق العاده تری رو لینوکس نسبن به نسخه های مختلف ویندوز عرضه میکنه.نمیدونم از طرفی این بد هم شاید نباشه ولی میاکروسافت کلا و مخصوصا جدیدا خیلی انحصار طلب شده.از طرفی این کار ها و محدودیت تراشی هاش،از طرفی هم عرضه کردن محصولاتی که انحصار طلبی اون رو افزایش میدن.همون چوری که توی چند تا از پست های قبلیم گفتم مایکروسافت چند تا سیستم جدید رو عرضه کرده که بهشون اشاره می کنم:

Microsoft XNA Game Studio

این محصول امکان این رو به برنامه نویس های دات نت میده که با استفاده از دات نت 2 و محیط VS2005 و کمک از موتور های گرافیکی DirectX و PhysX بازی های سه بعدی طراحی و پیاده سازی کنن.قابلیت های وحشتناکی هم داره و خیلی زود رشد کرده و یک Forum اساس رو به خودش اختصاص داده.

Microsoft Robotics Studio

این سیستم هم باز به برنامه نویسان دات نت این امکان رو میده که برای اولین بار تحت سیستم عامل ویندوز برنامه نویسی ربات انجام بدن و بعد با استفاده از قابلیت های خود این سیستم روبات هاشون رو بصورت سه بعدی مدل سازی کنن و کد نوشته شده رو تست کرده و کار کرد نهایی ش رو روی این مدل های سه بعدی ببینن! این محصول هم چیز شکفت آوریه.

Microsoft Software Editor

این سیستم که سرمایه گذاری زیادی هم داره روش انجام میشه و قراره که با سیستم عامل بعدی ویندوز یعنی Windows Vienna بیرون بیاد این امکان رو به کاربران میده که بدون نیاز به برنامه نویسی فقط با دونستن یه سری اطلاعات و نکات سیستم های نرم افزاری تولید کنن! این سیستم که بانک های اطلاعاتی رو هم می سازه و بانک های اطلاعاتی اش هم Oracle 10g هست برای مثال گفته شده بود که میتونه پرف فقط 45 دقیقه سیستم نرم افزاری مدیریت یکپارجه یک فروشگاه زنجیره ای چند منظوره رو پیاده سازی کنه! و این دقیقا یعنی منقرض کردن نسل برنامه نویس ها!

البته تو اخبار IT و سیاست های انفورماتیک جهانی خوندم که سازمانهایی وجود دارن مه با همجین انحصار طلبی هایی مبارزه خواهند کرد.ولی خدا رو چه دیدین؟! در واقع مایکروسافت میخواد همه جیز رو به اسم خودش بزنه و زیر سلطه خودش ببره و بعد اون وقت شاید بپرسین : "خوب پس نیاز نرم افزار های دنیا رو کی بر طرف خواهد کرد؟!" خوب معلومه مایکروسافت!
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد