برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

نکاتی در ثبت دومین

انتخاب نام برای دومین

انتخاب نام برای دومین به چند عامل محدود می شود.

* نام دومین ها معمولاً واگذار شده اند آنهم به سایتهای رده بالا یا متوسط و این نامها معمولاً با زمینه فعالیت این سایتها مرتبط است.
* نام دامنه شما نباید از 63 کاراکتر بیشتر شود البته به غیر از دات و پسوند که می تواند com, net یا ... باشد مثلاً برای دومین yousefy.com غیر از نقطه و com، هشت کاراکتر دارید که کمتر از 63 کاراکتر است. و کاراکترهای قابل قبول عبارتند از حروف، اعداد و dash. کاراکتر dash باید در میان اسم باشد نه انتها و ابتدای آن.
* از همه مهمتر اینکه اسم دومین باید یگانه باشد. و معمولاً اولین کسیکه نام دومین را ثبت می کند صاحب آن است و دیگر کسی نمی تواند یک دومین با آن نام ثبت کند.

آیا یک نفر می تواند تعداد زیادی دومین ثبت کند؟

بعضی افراد این کار را انجام می دهد ولی جوامع اینترنتی به شدت با اینکار که نوعی احتکار نام دامنه است مخالفند و در این زمینه در کشورهای مختلف قوانین مختلفی برای ممنوعیت و جلوگیری از این عمل وجود دارد.

آیا بعد از ثبت دومین این دومین برای همیشه متعلق به شما خواهد شد؟

نه لزوماً اگر شما برای تمدید دومین هزینه لازم را نپردازید (بعد از اتمام زمان اجاره که معمولاً یکسال یا بیش از یک سال است.)

اگر نام دامنه مشابه نام دامنه یک سایت دیگر برای استفاده از موقعیت تجاری آن ثبت کنید ممکن است آن شرکت بتواند آن دومین را از چنگ شما در بیاورد.

نام دومین به عنوان علامت تجاری

با ثبت یک نام دومین این نام به منزله ثبت یک آرم تجاری نیست بلکه فقط یک آدرس اینترنتی است.

تغییر نام دومین

تغییر نام دامنه هزینه و مشکلات خود را دارد، چون سرویس دهنده شما باید در اطلاعات سرور اصلاحاتی بوجود آورد. به علاوه این کار باعث می شود که اطلاعات مربوط به شما در موتورهای جستجو و دایرکتوریهای از بین برود و باید همه زحماتی را که برای ثبت سایت خود در موتورهای جستجو کشیده اید دوباره تکرار کنید که این احتیاج به زمان نسبتاً زیادی دارد.

پس بهترین کار این است که از همان ابتدا یک نام دومین مناسب انتخاب و ثبت کنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد