برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

معرفی چند ویروس مشهور

ویروس Navidad

Navidad یک ویروس e-mail است که برنامه Outlook محصول میکروسافت را تحت تاثیر قرار می دهد. وقتی یک کاربر پیغامی را به کامپیوتری که توسط این ویروس آلوده شده است می فرستد این ویروس خود را در قالب پاسخ پیغام به فرد فرستنده ارسال می نماید. اگر پیوست NAVIDAD.EXE اجرا شود پیغامی به زبان اسپانیایی ظاهر می شود. مفهوم پیغام این است: «هرگز این دکمه را فشار ندهید.» اگر دکمه ای که در پیغام گنجانده شده است فشرده شود پیغام دیگری با این مفهوم ظاهر می شود. «متاسفانه شما وسوسه شدید و حال کامپیوتر خود را از دست خواهید داد.»

واژه Navidad به زبان اسپانیایی به معنای کریسمس است.معمولا کاربرانی که سیستمهایشان به ویروس Navidad آلوده می شوند برای رهایی از این ویروس ناچارند در ایوهای دیسک سختشان را مجددا فرمت کنند. توصیه می کند کاربران یک برنامه ضد ویروس را نصب کرده و حداقل ماهی یکبار آن را به روز کنند. علاوه بر این بهتر است افراد یک برنامه «پویش ویروس» تهیه کرده و قبل از باز کردن پیوستهای e-mail انها را چک کنند.

● ویروس MTX

ویروس MTX از این نظر نسبت به سایر ویروسها خطرناکتر است که راه کمک گرفتن را بر کاربران می بندد. یعنی به محض ورود به داخل کامپیوتر یک کاربر؛ خود را به گونه ای برنامه ریزی می کند که آن کاربر، نمی تواند وارد وب سایتهای ضد ویروس شده و از آنها برنامه های لازم را تقاضا کند. ویروس MTX از طریق e-mail وارد یک سیستم می شود؛ سپس وقتی آن پیوست اجرا شد ویروس به سوی کتابخانه آدرس Outlook روانه شده و خود را به تمامی آدرسهایی که می یابد پست می کند. از آنجایی که این ویروس با نامها و پیوستهای متفاوت خود را پست می کند لذا شناختن آن را از روی نام پیوست یا موضوع e-mail کار دشواری است. این ویروس تاکنون به 3000 کامپیوتر آسیب رسانده است.

● ویروس Magistr

ویروس Magistr، یک ویروس چند شکلی ( Polymorphic) و منشا آن از کشور سوئد است. این ویروس به صورت یک نامه الکترونیکی با موضوع، محتوا و پیوست تصادفی به کامپیوترها نفوذ می کند. اگر فایل آلوده پیوست نامه اجرا شود، Magistr به صورت تصادفی یک فایل را آلوده میکند، سپس نام فایل آلوده را به خط RUN= در فایل Win.ini، اضافه می کند. ویروس نام فایل آلوده را به صورت زیر در رجیستری ویندوز اضافه می کند:

HKLMSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionRun(infectedfilename)

وقتی این خط اجرا شود، ویروس Magistr پیغام زیر را نمایش میدهد:

Another haughty blood sucker...

YOU THINK YOU ARE GOD,

--BUT YOU ARE ONLY A CHUNK OF SH

● Virus Tutor

برنامه Virus Tutor یک آموزش گردآوری شده HTML در مورد ویروسهای کامپیوتری است. این برنامه هر چیز که در مورد ویروسها نیاز داشته باشید به شما خواهد گفت. تمامی متنهای HTML و فایلهای گرافک بصورت مجزا قابل اجرا هستند. این برنامه بطور آگاهی دهنده و با استفاده آسان نمایش داده شده است و شامل عنوانهایی است که در آنها محتویات بصورت قابل فهم توضیخ داده شده اند. هر فردی که از Internet Explorer و یا از نسخه های اخیر ویندوز استفاده کرده باشد می توان به رابط Back/Forward عادت کند. هر وقت که با عنوانی برخورد کردید که بنظرتان مفید می آید می توانید از آن پرینت بگیرید تا اینکه بتوانید یکسری اطلاعات را در مورد ویروسها گردآوری کنید. البته این یک موقعیت بسیار بسیار خوب است تا بتوانید ویروسها را بشناسید و خود را در مقابل آنها حفاظت کنید.

نظرات 1 + ارسال نظر
سید محمد پنج‌شنبه 7 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 10:17

یه مقاله درباره ی المنیت شبکه میخواستم
یه چند تا ویروس و جلوگیری از اونم بنویسی ممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد