برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

معرفی Adware ها

Adware ها ، برنامه های مخربی هستند که تبلیغات ناخواسته برای کاربران می فرستند و نسبت به سایر بدافزارهای اینترنتی شیوع بیشتری یافته اند. به واقع نمی توان هیچ کاربر اینترنتی را پیدا کرد که حداقل با یک نوع Adware برخورد نکرده باشد.

گونه های مختلف adware به نحوی به سیستم کاربر نفوذ می یابند که کاربر متوجه آنها نشود البته ورودشان به یک سیستم کاملا با اجازه کاربر صورت می گیرد، به نحوی که درخواست آنها برای نصب ، در غالب بک برنامه کاملا بی خطر انجام می گیرد و کاربر بدون توجه به غیر واقعی بودن آن برنامه ، درخواست مذکور را قبول می کند.

Adware ها پس از ورود، به یک سرور خارجی متصل می شوند که به وسیله آن تبلیغات مشخصی به سیستم آلوده ارسال می کنند. نحوه عملکردشان به گونه ای است که زمانی که کاربر به اینترنت وصل می شود، Adware مذکور به یک کامپیوتر دیگر متصل می شود و تبلیغاتی را به صورت pop-up‌ بر روی صفحه نمایش، اجرا می کند. اغلب کاربران متوجه نمی شوند که این pop-up ها مربوط به وب سایتی است که مشاهده می کنند یا از طریق یک adware که کامپیوترشان را آلوده کرده، ‌برایشان ارسال شده. این عملکرد به خودی خود برای کاربران مضر است به این دلیل که ارتباط کاربر را با اینترنت بسیار کند می کند. ضمنا از آنجا که adware ها اغلب spyware ها یی را که علاقمندیهای کاربر را جمع آوری می کنند همراه خود دارند می توانند اطلاعات سیستم آلوده شده را روی سرورهای خود بفرستند. برای مثال اگر شما در اینترنت مرتبا به دنبال سایت های باغبانی بگردید، adware نصب شده روی سیستمتان دائما برای شما تبلیغاتی که مربوط به گل و گیاه است می فرستد.

یک مثال خوب برای نشان دادن نحوه عملکرد adware ها بررسی Twain-Tech است. این adware به شکل " پرداخت " برای یک برنامه کاربردی به سیستم کاربر نفوذ می کند و پس از نصب دائما pop-up های تبلیغاتی روی صفحه، نمایش می دهد. محتوای این تبلیغات بستگی به وب پیچ هایی دارد که کاربر غالبا مشاهده یا جستجو می کند. کار دیگری که این برنامه مخرب انجام می دهد دانلود کردن spyware ها و انواع دیگری از adware‌ ها مانند Alchemy, Xplugin, و BetterInet است.

مبارزه با Adware ها

به دلیل شیوع گسترده این بدافزارها در اینترنت، رهائی از دست آنها کاری مشکل است. مخصوصا برای سیستم هایی که آنتی ویروس مناسبی ندارند. هم چنین از آنجا که نویسندگان این کدهای مخرب با دستیابی به اهداف مالی، آنها را منتشر می کنند، دائما سعی می کنند نمونه های پیچیده تر و جدیتر از مدلی های قبلی را منتشر کنند.

در نتیجه بهترین راه حل نصب یک آنتی malware همراه یک فایروال است که دائما به روز شود. این کار باعث می شود نه تنها از ورود adware ها به سیستم جلوگیری شود بلکه راه ورود و خروج اطلاعات از پورت های محافظت نشده نیز بسته می شود.

شرکت آنتی ویروس پاندا با ارائه محصولی جدید به نام Panda Platinium Internet Security 2005 که مجهز به یک فایروال شخصی و تکنولوژی جدید Truprevent است این امکان را به کاربران می دهد که سیستم خود را در مقابل انواع ویروسها و بدافزارهای شناخته شده و حتی آنهایی که هنوز شناخته نشده اند،‌ محافظت کند.

برای آشنائی بیشتر با این محصول می توانید به سایت اینترنتی http://www.pandasoftware.com مراجعه نمائید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد