برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

رمزی کردن اطلاعات یک CD

 

می دونم تا حالا 1000 بار شده که می خواستید یه سری اطلاعات رو رایت کنید رو CD بدین مثلا به دوستتون ولی می ترسیدید که این CD دست کسی بیفته که از اطلاعاتش سوء استفاده کنه.راه های زیادی برای حفاظت از اطلاعات هست.امروز می خوام یه روش علمی و 100% تست شده رو براتون آموزش بدم.شما با این روش، یه CD رمزی شده خواهید داشت و هیچ کسی نمی تونه به بدون داشتن پاسورد از اطلاعات اون استفاده کنه...

www.isfahan4u.com



شما برای انجام این کار به یه نرم افزار به نام CryptCD نیاز دارید.من قبل از اینکه این مقاله رو بنویسم کلی باهاش کار کردم.واقعا جالبه.بعد از دانلود این برنامه شروع به نصبش کنید.بعد از نصب ، آیکن برنامه به دستک تاپ شما اضافه خواهد شد.حالا فرض کنید می خواید یه CD شامل 500 مگابایت mp3 رایت کنید.خب،اول از همه برنامه رو اجرا می کنیم.این برنامه شامل سه قسمت هست.از قسمت source folders پوشه مورد نظر رو انتخاب کنید تا محتوای آن در پنجره سمت راست به نمایش در بیاد.حالا یا از پنجره سمت راست و یا از قسمت پوشه می تونید فایل یا پوشه مورد نظر رو بکشد و در قسمت پایین،یعنی new CD/DVD بیندازید.بعد از این کار در قسمت پایین تمام پوشه ها و زیر پوشه ها به نمایش درمیاد.( بصورت پوشه هایی که روش عکس کلید داره)

www.isfahan4u.com


میتونید رو پوشه هایی که انتخاب کردید راست کلیک کنید و نوع encrypt و سطح اون رو هم تنظیم کنید.(توصیه میشه که به تنظیمات اون بخش دست نزنید چون در حالت مطلوبی قرار داره)
حالا برین رو منوی Settings و گزینه general Setting . از قسمت max mb on CD مقدار اطلاعات رو مشخص کنید.مثلا اگه 700 مگ اطلاعات رو می خواید بریزید رو یه CD هفتصد مگابایتی باید اون عدد رو به 700 تغییر بدین
حالا موقع رایت CD هست.از منوی بالایی برنامه ، گزینه Create CD رو انتخاب کنید.بعد از این کار برنامه از شما یه پاسورد می خواد.یعنی برنامه تمام اطلاعات اون CD رو با این پاسورد رمزی می کنه.حالا پاسورد مورد نظر برای محافظت از اون CD رو وارد کنید( البته 2 بار).بعد از اون یه پیغام ظاهر میشه که سوال می کنه که آیا می خواید که پاسوردتون عوض بشه؟ باید گزینه yes رو انتخاب کنید ( این کار در واقع تاییدی بر پاسورد شماست ) بعد از اون کار یه ویزارد به نمایش در میاد که شما رو تا مر حله آخر همراهی می کنه.شما باید بر روی گزینه create CD Image کلیک کنید.با این کار یه image از کل محتوای CD مورد نظر تو هارد شما ساخته میشه.(چنانچه قبلا از این برنامه برای ساخت یه همچین CD استفاده کرده باشد پیغامی ظاهر میشه و سوال می کنه که آیا می خواهید اطلاعات image قبلی پاک بشه ؟ در این حالت اگه با image قبلی کاری ندارید گزینه yes رو بزنید) بعد از تایید ، عملیات ساخت image شروع میشه. اینکار بسته به سرعت کامپیوتر تان چند دقیقه طول خواهد کشد.( این برنامه تمام فایل های مورد نیاز رو بصورت فایل هایی با پسوند DAT می سازه که به غیر از خودش هیچ برنامه دیگه نمیتونه اونهارو بخونه) بعد از تمام شدن عملیات ساخت image به صفحه بعد خواهیم رفت.
در این صفحه با کلیک بر روی گزینه burn CD/DVD به صفحه مخصوص به رایت CD می رویم. از قسمت volume name نامی رو به این CD اختصاص دهید.سپس از قسمت burn whit drive درایو رایتر خود را مشخص کنید واز قسمت write speed بسته به نوع CD و رایتر عدد مناسبی را وارد کنید. مثلا 32 یا 24 یا 40 یا . . ..
حالا بر روی گزینه burn کلیک کنید و منتظر پخته شدن پیتزا بمانید!!
روند رایت این CD بسته به سرعت رایتر و غیرو ممکن است چندین دقیقه طول بکشد
بعد از تمام شدن عملیات رایت CD رمزی شده خود را در CD Drive خود قرار دهید.اول از همه بصورت اتوران یه پنجره باز میشه که رمز رو می خواد. رمزی رو که در مرحله رایت تعیین کرده بودید وارد کنید.چنانچه رمز ورودی شما درست باشه پنجره Viewer ظاهر میشه و اطلاعات CD رو نشون میده. حالا روی هر فایل که دوست داشتید راست کلیک کنید و گزینه export رو انتخاب کنید و محلی رو برای ذخیره کردن اون فایل مشخص کنید
ناگفته ها: این برنامه، یه برنامه پولیه. و یه محدودیت داره. برای از بین بردن محدودیت این برنامه باید یه شماره سریال بدین به برنامه. شماره سریال مربوطه رو تو قسمت کامنتها میزارم.توی برنامه رو منوی register کلیک کنید وشماره رو وارد کنید تا برنامه بطور کامل از آن شما بشه.
این برنامه تمام اطلاعات روبصورت چندین فایلdat روی cd کپی میکنه و بدون رمز نمیشه از اطلاعات استفاده کرد
هنگامی که از فایل های اون CD استفاده می کنید ، اون فایل از حالت رمزی خارج میشه و کپی میشه تو پوشه temp . بعد از اینکه کار شما تمام شد دوباره تمام فایل ها از پوشه temp پاک میشه ولی حواستون به اون پوشه بمونه چون اگه یه بار مثلا برق بره اون فایل ها پاک نمیشه.( همیشه حواستون به اون پوشه باشه )
حالا میتونید با خیال راحت این CD رمزی شده رو به دست دوست خود بسپارید . مطمئن باشد که هیچ کسی نمی تونه از اطلاعات اون CD استفاده کنه مگر اینکه رمز رو داشته باشه
موفق باشد

 دریافت برنامه

 شماره سریال:   TCX3-h.mCDIf1cE5F

نظرات 1 + ارسال نظر
رقیه شنبه 3 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 12:17

ممنون از سایت آموزنده تون
ولی من نمی تونم برنامه cryptcd را دانلود کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد