برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

راهنمای ارسال سایت به دایرکتوری باز(Search engines

اولین قدم برای بالا بردن رتبه یک سایت در موتورهای جستجو ثبت سایت در دایرکتوری باز است. موتورهای جستجو خصوصا گوگل به سایتهای ثبت شده در دایرکتوری باز اهمیت می دهند.

لیست شدن در دایرکتوری باز (Open directory) خیلی مهم است زیرا گوگل به سایتهایی که در دایرکتوری باز لیست شده اند خیلی اهمیت می دهد. قبل از ارسال نگاهی به کل سایت بیندازید تا مطمئین شوید هیچ گرافیک (عکس) گم شده  ، پیوند خراب (به هیچ صفحه ای اشاره نمی کند) و علامت در دست ساخت وجود ندارد. غلت املایی و گرامری متنها را بررسی کنید. بعلاوه سایت شما باید محتوای بکر داشته باشد. اگر فقط پیوند به سایتهای دیگر باشد یا از محتوای سایر سایتها (affiliate) استفاده کنید با مشکل مواجه می شوید ، دایرکتوری باز این سایتها را نگه نمی دارد. انتخاب عنوان و توصیف

در ابتدا دو کلمه کلیدی مهم را (بر پایه ی محبوبیت کلمه) برای سایت انتخاب کنید. دو کلمه که با استفاده از آن جستجوگران به سایت شما می رسند. شما انتخاب زیادی برای عنوان سایت ندارید دایرکتوری باز اصرار می ورزد که عنوان سایت باید اسم رسمی سایت باشد ، هیچ راه دیگری نیست. توصیف باید یک جمله باشد که موضوع سایت را برساند. همچنین حاوی دو کلمه کلیدی که انتخاب کرده اید و تا آنجایی که ممکن است این کلمات در ابتدای توصیف باشند. اما توصیف شما نباید فقط کلمه کلیدی باشد توصیف باید یک جمله کامل با گرامر درست باشد. به یاد داشته باشید زمانی که توصیف صفحه را می نویسید تا آنجا که می توانید کار ویرستارها را ساده کنید. شما نباید بگذارید ویرستارها احساس کنند که متن شما به هر طریقی نیاز به ویرایش دارد. زمانی که ویرستارها شروع به ویرایش می کنند شما با خطر حذف شدن کلمات کلیدی که انتخاب کرده اید مواجه می شوید. این قوانید را برای ساختن توصیف به خاطر بسپارید :

مطمئین باشید که توصیف سایت به بازدید کنندگان می گوید که سایت درباره ی چه موضوعی است جملاتی مثل "از سایت ما دیدن کنید" یا "به سایت من خوش آمدید" به بازدید کنندگان نمی گویند که سایت شما چکار می کند.

از علامت تعجب دوری کنید. همچنین از جمله هایی با تمام حروف بزرگ استفاده نکنید ، فقط حرف اول کلمه می تواند بزرگ باشد آنهم نه همه ی کلمات فقط اولین کلمه یا اسم ها.

متن توصیف را سوم شخص بنویسید . نگویید ما ارائه می دهیم بگویید ارائه ی

توصیف سایت را به 15 کلمه محدود کنید. اگر خوش شانس باشید ممکن است توصیف بیشتر از 15 کلمه قبول شود اما توصیفهای طولانی تر احتمال بیشتری دارند که ویرایش شوند.

بررسی غلت املایی و گرامری را فراموش نکنید.

انتخاب طبقه

به دایرکتوری باز بروید و با دو کلمه کلیدی که انتخاب کرده اید جستجو کنید. آیا طبقه (Category) خاصی در قسمت طبقه ها نمایان می شود؟ به آن طبقه بروید و بررسی کنید که آیا سایتهای آن طبقه شبیه سایت شما هستند. همچنین توصیف آن طبقه را بخوانید تا بفهمید آیا آن طبقه مناسب است. اگر چند طبقه نمایان شد به همه آنها سر بزنید و مناسب ترین را انتخاب کنید.  برای بعضی از کلمات هیچ طبقه ای نمایان نمی شود در این حالت بررسی کنید بیشتر سایتهای لیست شده به کدام طبقه تعلق دارند ، آن طبقه  را انتخاب کنید. زمانی که طبقه مناسب را پیدا کردید روی add URL کلیک کنید و فرم آن را پر کنید. با وجود این که میل اختیاری است توصیه می کنم آن را وارد کنید. تا در صورتی که سایت شما رد شد ویرستارها بتوانند با شما تماس بگیرند.اگر سایت قبول نشد

بعد از ارسال سایت ، به طبقه ای که آن را ارسال کرده اید سر بزنید تا ببینید چه موقع لیست می شود. اگر سایت در آن طبقه نبود با نام حوزه جستجو کنید تا مطمئین شوید در طبقه دیگری لیست نشده. لیست شدن سایتها معمولا دو تا سه هفته زمان می برد. اگر سایت شما بعد از سه هفته لیست نشد ، دوباره آن را به همان طبقه ارسال کنید و تا سه هفته دیگر منتظر شوید. اگر باز هم سایت شما لیست نشد ، به سایت خود نگاه کنید تا مطمئین شوید هیچ عکس گم شده ، پیوند خراب یا علامت در دست ساخت وجود ندارد به غلت املایی و گرامری توجه کنید. همچنین سایت باید محتوای خوبی ارائه کند. اگر متقاعد شدید که سایت شما واجد شرایت برای دایرکتوری باز است. سایت شما به خاطر یکی از این دلایل لیست نشده :

ویرستار این طبقه فعال نیست و سایتها را باز بینی نمی کند.

ویرستار طبقه رقیب شما است و نمی خواهد شما لیست شوید.

در این حالت برای برای ویرستار میل بفرستید. برای فرستادن میل روی اسم ویرستار در پایین صفحه کلیک کنید. اگر آن طبقه ویرستار ندارد به طبقه ی بالا بروید . روی "Send to editorname" کلیک کنید و یک پیام مودبانه برای ویرستار بفرستید. بگویید که سعی می کنید یک سایت را به دایرکتوری باز ارسال کنید اما موفق نمی شوید. جزئیات ارسال را بگویید ( طبقه ای که انتخاب کرده اید ، URL ، عنوان و توصیف) و سوال کنید اشتباه شما کجا است. اگر بعد از دو هفته هیچ پاسخی دریافت نکردید یک طبقه مناسب دیگر انتخاب کنید و از همان روش قبلی برای ارسال استفاده کنید.

لیست شدن مجدد

ممکن است بخواهید سایت خود را بیش از یک بار لیست کنید. برای این کار دو کلمه کلیدی که با کلمات قبلی متفاوتند انتخاب کنید. یک طبقه دیگر که مناسب سایت شما است اتخاب کنید و سایت خود را با توصیف جدید که حاوی کلمات کلیدی است ارسال کنید. اگر خوش شانس باشید ممکن است در طبقه جدید لیست شوید. مخصوصا اگر ویرستار این طبقه با طبقه ای که سایت شما هم اکنون در آن لیست شده متفاوت باشد. اگر طبقه دومی که انتخاب کرده اید یک طبقه ناحیه ای باشد شانس شما بیشتر می شود. به همین شکل اگر در یک شاخه ناحیه ای لیست شده اید می توانید در یکی از شاخه های اصلی لیست شوید به شرط این که خدمات و محصولات شما محدود به یک ناحیه خاص نشود. با ارسال یکی از صفحات داخلی باز هم شانس شما بیشتر می شود. ارسال صفحات داخلی این مزیت را دارد که دیگر نیاری نیست عنوان ، اسم رسمی سایت باشد در نتیجه می توانید کلمات کلیدی را در عنوان قرار دهید. قبل از ارسال صفحات داخلی عنوان صفحه را (که در بالای پنجره کاوشگر نشان داده می شود ، تگ Title) به آنچه که به دایرکتوری باز ارسال می کنید تغییر دهید. این کار شانس قبول سایت را توسط ویرستاران افزایش می دهد.

فراموش نکنید صفحات داخلی باید یگانه داشته مناسب آن شاخه باشند. صفحات راه رو را ارسال نکنید. همچنین صفحات را بیش از اندازه ارسال نکنید ، این کار خرابکاری در نظر گرفته می شود

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد