برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

بررسی محیط های کاری در لینوکس

در این درس به بررسی ورود به سیستم و بررسی کلی محیط های کـــــــــــــاری در لینوکس می پردازیم:
سیستم عامل لینوکس در ابتدا در حــــــالت متنی به وجود آمد، سپس دو رابط گرافیکی GNOME و KDE ساخته شدند. امروزه نیز رابط هـــــــــای گرافیکی بیشتری ساخته شده که از مهمترین آنها FVWM را می توان نام برد.
وقتی شما وارد لینوکس می شوید، می توانید محیط گرافیکی که می خواهید بــــه آن وارد شوید را انتخاب کنید. یعنی در پنجره ای که برای ورود به سیستم، از شمـــا نام حساب کاربری و کلمه عبور را می خواهد، منوهایی در بالای آن وجود دارد کــــه شما می توانید با استفاده از آن، ورود به محیط هـــــــــای گرافیکی (XWindows) را تنظیم کنید.
باز هم توصیه می شود که برای کـــارهای عادی خود، با حساب کاربری مدیریت سیستم (root) وارد نشوید. البته لینوکس هم این پیغام را به شما خواهد داد.
ورود به محیط متنی هم از چند راه میسر است. یعنی شما چه از داخل محیط های گرفیکی ( که بعدا توضیح داده خواهد شد ) و چه قبل از ورود به لینوکس، می توانید محیط متنی را برای کار برگزینید، به این ترتیب که اگر هنگام اجرای LiLo دکمه هـای Ctrl + x را فشار دهید، به طور مستقیم وارد محیط متنی می شوید.
از محیط متنی نترسید، اگرچه مثل محیط هــای گرافیکی ظاهری زیبا و راحت ندارند اما کار به وسیله آن راحت است. با این تفاوت که شما برای اجرای برنامه هـــــــا و کارهای دیگر در محیط های X (محیط های گرافیکی)، همه چیز را آماده روی صفحــه کار می بینید اما در محیط متنی، شما باید با استفاده از دستورات کـــــــاربردی یونیکس این کارها را انجام دهید. در ضمن، کارهای زیــــــــادی هستند که در محیط متنی قابل انجام می باشند.
پس در درس بعدی شما را با کــــــار در محیط متنی و دستورات اصلی و کاربردی یونیکس آشنا می کنیم. سپس به بررسی محیط هـــــــای گرافیکی GNOME و KDE می پردازیم.
برای اطلاعات بیشتر در مورد تاریخچه، ساختار و اخبار لینوکس به ســــــــــایت www.Linux.org مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد