برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

Windows Or Linux ?

در زمینه میزبانی وب همواره 2 سیستم عامل مهم وجود داشته است: ویندوز و یونیکس (لینوکس). مهمترین سوالی که همواره در این زمینه از ما میشود آن است که کدام سیستم برای سایت ما مناسب است؟ ویندوز یا لینوکس؟ پاسخ ما با توجه به هدف شما از داشتن وب سایت و برنامه ای که برای آن سایت در نظر دارید متفاوت است. ما اکثرا به مشتریان خود توصیه میکنیم که برای شروع با لینوکس شروع کنند و اگر در آینده نیاز به گسترش کار و استفاده از قابلیتهای ویندوز بود، سایت خود را به ویندوز منتقل نمایند.

معمولا سرورهای ویندوز قابلیتهای بیشتری دارند و البته از نظر هزینه گرانتر از لینوکس میباشند. اما سرورهای لینوکس معمولا با ثبات تر (Stable) هستند و از نظر سرعت نیز بین دو سیستم تفاوت چندانی وجود ندارد.

از نظر امنیت سرورهای لینوکس امن تر از ویندوز هستند. اما ما در شرکت ارتباط نوین با در نظر گرفتن تمامی مسائل امنیتی بر روی هر دو سیستم امنیت هر دو پلاتفرم را تضمین مینماییم و به شما پیشنهاد میکنیم در هنگام انتخاب سرور بیشتر به امکاناتی که به شما ارائه میشوند توجه کنید تا مسائل امنیتی.

نکته مهم : عده ای تصور میکنند که برای استفاده از سرور لینوکس ، باید بر روی کامپیوتر خود سیستم عامل لینوکس نصب کنند. این فرضیه 100% اشتباه است و کاربران با هر سیستم عاملی میتوانند به سادگی از خدمات سرورهای لینوکس و سایتهایی که بر روی این سیستم عامل قرار دارند استفاده نمایند. در کاربری خدمات این سرورها هیچ مشکلی وجود ندارد و بعضا حتی از کار با ویندوز نیز راحتتر است.
 

جدول مقایسه قابلیتها و تواناییهای دو سیستم عامل (بدترین=0 ، بهترین=5) :

ویندوز 2003 لینوکس  
4 5 قابلیت اطمینان
4 5 سادگی استفاده
5 5 قابلیت ارتقاء در صورت نیاز
5 3 قابلیت کار با محصولات مایکروسافت
3 5

نرم افزارهای رایگان یا Open Source

5 5 سرعت
5 5 امکانات
5 5 قیمت

 

نرم افزارهایی که توسط این سیستمها پشتیبانی میشوند :

 

  لینوکس ویندوز 2003
FrontPage Extention
Flash
Shockwave
Real Audio/Video
CGI-Scripts
Perl
PHP
SSH
MySQL
Web-Based Control Panel
Anonymous FTP
Web Site Statistics
Web-Based Email
SQL 2000
Cold Fusion
ASP
MS Access
Visual Basic Scripts
Windows Media

.NET Framework 1 & 2

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد