برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

امنیت بیشتر در IIS 7

در سال جاری شاهد نسخه های Beta  ، از انواع مختلف محصولات Microsoft بودیم محصولاتی همانند : office 2007  ،  Internet Explorer 7 و هم چنین Windows Vista و ...

اما در  بین این محصولات که به تازگی انتشار یافته اند ، محصولی به چشم می خورد که به آن کمتر توجه شده است !!! باوجود آنکه آن هسته بسیاری از محصولات Microsoft را تشکیل می دهد : Internet Information Services 7.

 

زمانی که IIS 6 همراه با Windows Server 2003 انتشار یافت ، اشاره به آن داشت که Microsoft  به امنیت بیشتری در سرورهای خود دست پیدا کرده است . زیرا نسخه های پیشین IIS 6 هدف اصلی بسیاری از حمله ها و کرمها و ویروسهایی مانند Nimda  بودند . با IIS 6 ، Microsoft وب سرورش را به امنیت بیشتری نسبت به نسخه های پیشین رساند .

با این بهبودهای امنیتی که Microsoft  در وب سرورهای خود به وجود آورد دیگر بعید به نظر می رسدد که دیگر آن مشکلات امنیتی را که در گذشته موجود بود در گر بار وجود داشته باشد.

IIS 7  دارای امنیت بسیار بیشتری نسبت به نسخه های پیشین در نصب پیش فرض خود است و هم چنین از کیفیت بسیار بهتری  در security management است .

اما به مراتب بیشترین تغییرات در configuration و  management ایجاد شده است .

از بسیاری جهات ، این نسخه از IIS می تواند تهیدی برای رقیب دیرینه IIS و یکه تاز وب سرورها یعنی Apache  باشد .ظاهر  IIS جدید از قبیل : طراحی کامل پیمانه ای انجام شده ( modular design ) و افزایش اعتماد پذیری بر تنظیمات پایه ای انجام شده روی فایل ها می باشد .

گرچه بصورت پیش فرض ، Beta 1 این وب سرور با نصب از پیش تعیین شده Vista نصب نخواهد شد ولی آن را به راحتی می توانید به عنوان برنامه های اختیاری آن را دوباره نصب کنید .

در طول نصب ، ما قادریم که انتخاب های خود را که می خواهیم همرا با IIS 7 نصب شود ، از بین تعداد زیادی از اختیارات تعیین شده انتخاب کنیم .طراحی جدید به کار رفته در این نسخه این امکان را برای وب سرور فراهم می کند که تنها به برنامه هایی که نیاز جدی دارد دسترسی پیدا کند ، که این امر خود باعث افزایش ضریب امنیت می شود زیرا خود به تنهایی می تواند بسیاری مشکلات امنیتی بلاقوه را در برنامه ها نشان ندهد .

دیگر تغییر آشکاری که در این نسخه از IIS انجام شده است در web.config file است ، یک فایل XML-based که تمامی هسته پیکر بندی را برای وب سرور فراهم می کند و به سادگی می تواند به دیگر سرورها منتقل شود . این فایل در7 IIS برای پیکر بندی ASP.NET بکار رفته شده است . IIS 7 همچنین بطور کامل واسط administration  خود را در مدیریت کنسول دچار دگرگونی کرده است  .  هم چنین Remote administration از طریق ارتباط استاندارد HTTP بهبود یافته است ، که این امکان مدیریت remote را بسیار آسان تر می کند . البته این مدیریت Remote بطور بیش فرض فعال نیست ، زیرا بسیاری از شرکت ها آن را یک مشکل امنیتی بالقوه می دانند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد