برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

بررسی و آموزش نرم افزار Advaced System Optimizer

همانطور که می دانید , نرم افزار های متعددی برای رفع اشکالات و افزایش کارایی سیستم عامل windows   وجود دارد ,به عنوان مثال نرم افزار های Norton utilities   و system mechanic  نیز از این گروه برنامه ها هستند . اما شرکت های نرم افزاری مختلف هر روز به ارائه برنامه های بهتر و کاراتری دست می زنند .برنامه حاظر نیز از آن جمله برنامه هاست . لازم به ذکر است که معرفی یک چنین برنامه هایی با کارایی مشابه , به منظور نفی و یا کهنه نشان دادن برنامه های قبلی نیست , بلکه هدف معرفی و آگاهی دادن به کاربران کامپیوتر می باشد تا با برنامه های مختلف آشنا شده و به تفاوت های هر یک پی ببرند و بسته به سلیقه خود , نرم افزار مورد علاقه خود را انتخاب نمایند .

نرم افزار فوق کاری است از شرکت Systweak  است. همانطور که از شعار این شرکت بر می آید Reliable Solutions , سعی شده تا نرم افزار قابل اطمینانی را به بازار عرضه نماید .
کامپیوتر شما چه جدید باشد و چه قدیمی , بهترین یوتیلیتی ها می توانند آن را در وضعیت عالی قرار دهند . یوتیلیتی ها و برنامه هایی که برای نگهداری و اصلاح سیستم شما استفاده می شوند در واقع به کامپیوترتان کمک می کنند تا به شکل مناسب تر و قابل اعتمادتر عمل کند .
 پس از
download   برنامه مانند تمام برنامه های دیگر , به طور استاندارد و متعارف برنامه را نصب مینمائید . و پس از اجرا پانل اصلی برنامه نمایان می شود .
 

بعد از مدتی که با کامپیوتر کار کردید و برنامه های مختلف را نصب و عزل نمودید بانک رجیستری شما نیز درست مانند هارد دیسک دچار آشفتگی و پراکندگی می گردد و مدخلهای خالی و بی مصرف در آن پراکنده می شود اینجاست که چنین برنامه ای واقعاً ارزش خود را نشان می دهد , ( مشابه این برنامه در نرم افزار
system suit    نیز وجو داشت ) .  در هنگام کار با این قسمت به این نکته توجه داشته باشید که بعد از زدن کلید Optimize now   برای چند دقیقه به کامپیوتر دست نزنید و موس را حرکت ندهید . این کار بسته به نوع سیستم شما ممکن است تا 10 دقیقه هم طول بکشد . بنابراین به هیچ وجه کامپیوتر خود را reset نکنید . بعد از پایان کار پنجره ای باز شده و از شما درخواست Reset سیستم را می کند . به آن پاسخ مثبت دهید .

پرونده های غیر ضروری و بدون استفاده روی سرعت گردش دیسک سخت شما تاثیر می گذارند . این فایل ها معمولا پس از برچیدن یک برنامه (
uninstall  ) و یا قفل کردن یک برنامه باز در حافظه در دیسک سخت ایجاد می شود . و قسمتی دیگر از این فایل ها در زمان استفاده ما از اینترنت ایجاد می گردند . شما می توانید در قسمت Options  فایل هایی را که مایل هستید علامت زده و یا علامت آن را بردارید . همچنین در همین قسمت کلید Others انتخابی دیگری را برای ما فراهم می کند . مثلاً گزینه Find files that have not been Accessed XX months   به شما این اجازه را می دهد تا فایل هایی را که به مدت چندین ماه به آنها سرکشی نشده و بلااستفاده هستند را پیدا کرده و به شما نشان دهد و در صورت لزوم آنها را پاک نمائید . شما می توانید در قسمت Removal   انتخاب کنید که بعد از پیدا کردن و پاک کردن فایل های زائد آیا آنها را در recycle bin بریزد و یا آنها را مستقیماً پاک کند . در هر صورت بعد از اجرای این قسمت و زدن کلید Start   برنامه به دنبال فایلهای مورد نظر می گردد و سپس شما می توانید با انتخاب select all   همه را پاک کنید .
از دیگر قستهای برنامه می توان به قسمتهای زیر اشاره کرد .
پشتیبان گیری از فایل های مهم سیستم .
پاک کننده مدخل های خالی و بی مصرف در
registry .
 
 
رد پای شما در بسیاری از نقاط کامپیوترتان وجود دارد . در
document  ,‌ url history  و ... این قسمت تمام موارد را پاک می کنید .
  همانطور که در ابتدای این مقاله ذکر کردیم یوتیلیتی ها و برنامه هایی که برای نگهداری و اصلاح سیستم شما استفاده می شوند در واقع به کامپیوترتان کمک می کنند تا به شکل مناسب تر و قابل اعتمادتری عمل کند . همانطور که در نمودار پایین می بینید , کارایی یک سیستم بعد از 6 ماه بدون استفاده از برنامه یوتیلیتی حاظر و بعد از آن نشان داده شده است ( به نقل از سایت برنامه ) . چه نمودار زیر را باور کنیم و چه نکنیم , افزایش کارایی سیستم بعد از استفاده مرتب از برنامه ای
Utilities غیر قابل انکار است و سیستم را در حالت پایداری بهتری نگه می دارد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد