برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

قفل کردن کامپیوتر در ویندوز XP‌

می‌توانید با استفاده از روشـــــی آسان، کامپیوتر خــود را قفل کنیـــــد؛ منظور از قفل کردن کامپیوتر، بردن ویندوز به حالتی است کـــــه برای استفاده از آن مجبـــور باشید مانند زمان راه اندازی سیستم، کلمه عبـــــور خـــــود را وارد کنید، با این تفاوت که این فرآیند بسیار سریع انجام می‌شود. در ادامه به شما خواهیم آموخت کـــــه چگونه می‌توان آیکنی بدین منظور در دسک تاپ ایجاد کرد.

در ناحیـــــه‌ای خـــــالی از دسک‌تاپ سیستم خـــــود، کلیـــــک راست کرده و سپس از منـــــوی ظاهـــــر شـــــده، به ترتیب گزینه‌های New ‌و Shortcut‌ را انتخاب کنید.حــــــــــال در کــــــــــادر محــــــــــاوره‌ای Create Shortcut‌ و در فیلـــــد Type the location of the item عبــــــــــارت rundll32user32.dll,LockWorkStation را تـــــایپ کنید.

سپـــــــــــــــس روی دکمــــــــــه Next ‌‌کلیــــــــــک کنیــــــــــد. در فیـــــلـــــد Type a name for this shortcut‌، عبـــــارت Lock‌ یا هر عبارت مورد نظر دیگر را تایپ کرده و پس از آن روی دکمه Finish‌‌ کلیک کنید.
با انجام ایـــــن کار آیکنی در دسک‌تاپ شما ایجـــــاد خواهد شد. هـــــر زمان که روی این آیکن دابل کلیک کنید، دسک‌تاپ شما قفل شده و برای ورود مجدد به سیستم بایـــــد دکمه‌های Ctrl + Alt + Del‌‌ را فشرده و کلمه عبور خود را وارد کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد