برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

نحوه پاک کردن پس زمینه

برای حذف پس زمینه دو روش در فتوشاپ وجود دارد: Magic Eraser و Background Eraser. در این کار عملی نحوه استفاده از هر دو ابزار نشان داده می‌شود و تفاوت بین آن دو نیز بررسی می‌شود. Background Eraser در واقع یک محیط را بر مبنای مقادیر پیکسل و بطور انتخابی پاک می‌کند. توجه داشته باشید که مقدار پیکسل اولیه‌ای که در آن کلیک می‌کنید مبنای کار این ابزار بوده و از پاک کردن سایر مقادیر اجتناب می‌کند. این مقدار اولیه به عنوان یک نقطه نمونه است زیرا مقدار پیکسل استفاده شده بعنوان یک نمونه، تعیین کننده نحوه فعل و انفعالات پاک کردن تصویر می‌باشد. برای تعیین اینکه قلم پاک کننده دقیقاً از مقدار تعیین شده استفاده کند یا از محدوده‌ای از مقادیر رنگ‌ها، از نوار لغزنده Tolerance استفاده کنید.
 

انتخاب ابزار Background Eraser  

 


در حالیکه تصویر مورد نظرتان در فتوشاپ باز است ابزار Background Eraser را از جعبه ابزار انتخاب کنید.

 

 
 
محافظت از رنگ‌های پیش زمینه  

 


امکان محافظت و نگهداری رنگ‌های مشخصی از تصویر و جلوگیری از حذف شدن آنها وجود دارد. بدین منظور ابزار قطره چکان را انتخاب کرده، سپس رنگی که قصد محافظت از آن را دارید، انتخاب نمائید و سپس در نوار Options گزینه Protect Foreground Color را فعال کنید.

 

 
 
انتخاب نوع پاک کن  

 


از منوی Limits نوار Options گزینه Find Edges را انتخاب کنید. این گزینه در حالیکه پیکسل‌های مجاور را پاک می‌کند لبه‌های مشخص را حفظ می‌کند. گزینه‌های Contiguous و Discontiguous در این تصویر به خوبی Find Edges کار نمی‌کنند.
 

 
 
تعیین میزان خطا  

 


همواره برای پاک کردن با مقادیر کم شروع کنید و هنگامیکه لبه‌ها را به خوبی پاک کردید مقادیر آن را افزایش دهید. اگر کنتراست بالایی بین زمینه و اصل موضوع وجود داشته باشد، بهتر است در نوار لغزنده Tolerance مقدار بزرگتری را انتخاب کنید. اما در صورتی که زمینه و موضوع اصلی تصویر از کنتراست تقریباً یکسانی برخوردار هستند از مقادیر کم Tolerance استفاده کنید و سعی کنید تا با چند بار کلیک کردن آن قسمت را پاک کنید و ترجیحاً از اندازه قلم کوچک‌تری نیز استفاده کنید.
هر تصویر ویژگی منحصر بفردی دارد و باید سعی کنید تا تنظیمات درستی را برای آن پیدا کنید. برای تعیین مقدار Tolerance نوار لغزنده آن را در نوار Options جابجا کنید.
 

 

 
 
تعیین گزینه نمونه  

 


فلش جهت‌دار بعد از منوی کشویی Sampling را کلیک کرده و سپس Continuous، Once یا Background Swatch را انتخاب کنید. گزینه Once تنها پیکسل‌هایی را انتخاب می‌کند که هنگام اولین کلیک پاک کن در تصویر خوانده می‌شوند و اگر به کشیدن پاک کن روی تصویر ادامه دهید تنها مقدار پیکسل اولیه پاک می‌شود. گزینه Continuous بطور مداوم نمونه‌ها را انتخاب می‌کند و به شما امکان پاک کردن محیط‌های زمینه مجاور رنگ‌های مختلف را می‌دهد. گزینه Background Swatch نیز تنها رنگ فعال در نمونه رنگ پس زمینه جعبه ابزار را پاک می‌کند. از طریق این گزینه می‌توانید رنگ پس زمینه را انتخاب کرده و فقط مقادیر متناسب با آن را پاک کنید.

 

 
 
پاک کردن پس زمینه  

 


نمایشگر ماوس را داخل پنجره تصویر جابجا کرده و در حالیکه در تصویر کلیک می‌کنید آن را بر روی پس زمینه بکشید. پاک شدن دقیق زمینه به گزینه انتخابی شما در مرحله قبلی بستگی دارد.
 

 


در این قسمت به جای استفاده از ابزار Background Eraser از ابزار Magic Eraser برای پاک کردن زمینه تصویر قبلی استفاده می‌کنیم. Magic Erase محیط‌های یکسان زمینه را با یک کلیک حذف می‌کند، درست به همان صورتی که از ابزار Magic Wand برای انتخاب یک محیط استفاده می‌شود. هنگام کلیک در تصویر، ابزار Magic Eraser مقادیر پیکسل‌های کلیک شده را محاسبه کرده و به راحتی تمامی این پیکسل‌ها را پاک می‌کند. برای مثال، اگر محیطی وسیع و یکدست داشته باشید، با یک کلیک تمام محیط مربوطه پاک می‌شود.
در مراحل بعدی از نوار لغزنده Tolerance موجود در نوار Options برای تعیین چگونگی انتخاب یک محدوده برای پاک کردن استفاده می‌کنیم. افزایش مقدار Tolerance سبب حذف تمام محیطهای دارای مقادیر پیکسلی مشابه با نقطة اولیه می‌شود. برای کاهش محدودة رنگهای مشابه با رنگ نقطة اولیه، مقدار Tolerance را کاهش دهید. برای حذف بیشتر مقادیر پیکسلی کوچک نیز این مقدار را کاهش دهید.
 
 
انتخاب ابزار Magic Eraser  

 


Eraser Magic را می‌توانید از جعبه ابزار فتوشاپ انتخاب کنید. بدین منظور بر روی ابزار پاک کن کلیک کرده و آن را پائین
نگه دارید تا منوی کشویی نمایان شود. سپس گزینه Magic Eraser را انتخاب کنید.
 

 

 
 
انتخاب گزینه Anti-Aliased  

 


در نوار Options گزینة Anti-Aliased را برای ایجاد یک لبه پاک شده نرم انتخاب کنید. برای اینکه ابزار پاک‌کن بطور همزمان روی تمام لایه‌های نمایان (Visible) اعمال شود، گزینة Use All Layers را انتخاب کنید. در صورت انتخاب گزینة Contiguous، فقط پیکسلهایی که در یک منطقه و مجاور هم هستند پاک می‌شوند و اگر این گزینه غیرفعال باشد، پیکسلهای مشابه در کل تصویر و در نواحی جدا از هم پاک می‌شوند.
 

 

 
 
پاک کردن تصویر  

 


برای پاک کردن یک محدوده از پیکسل‌ها در پنجره EditUndo تصویر کلیک کنید. اگر نتیجه برای شما مطلوب نبود گزینه را انتخاب کرده و تنظیمات Tolerance را تغییر دهید و مجدداً سعی کنیم. برای حذف محیط مورد نظر به کلیک کردن ادامه دهید.
 

 

 
 
       توجه  

 


جابجایی بین ابزارها

برای جابجایی سریع بین ابزارهای Eraser ، Magic Eraser و Background Eraser از ترکیب کلیدهای Shift + E استفاده کنید.
محافظت از رنگ‌های پس زمینه
هنگام استفاده از ابزار Background Eraser از جعبه ابزار قطره چکان را انتخاب کرده و رنگ نمونه را در تصویر انتخاب کنید و آن را بعنوان رنگ فعال پیش زمینه انتخاب کنید. سپس گزینة Protect Foreground Color را در نوار Options مربوط به Background Eraser انتخاب کنید. در این هنگام که از Background Eraser در تصویر استفاده می‌کنید، پیکسل‌هایی که با پیش‌زمینة نوار ابزار یکسان هستند، پاک نمی‌شوند. همچنین به خاطر داشته باشید که نوار لغزنده Tolerance را برای ایجاد لبه‌های دقیق تنظیم کنید.

 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد