برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

نحوه پاک کردن یک تصویر

پاک کردن یک محیط درست در نقطه مقابل نقاشی یک تصویر است که مقادیر پیکسل‌ها را در تصویر حذف می‌کند. در نوار Options در واقع 3 ابزار پاک کننده برای انتخاب وجود دارد: Brush ، Block و Pencil . پاک کننده Brush به شما امکان می‌دهد تا پیکسل‌های مورد نظرتان را با یک قلم از پیش تعیین شده حذف کنید، پاک کن Block یک افکت هندسی است که برای پاک کردن لبه‌های سخت مناسب تر است و پاک کن Pencil که در هر کلیک امکان حذف یک پیکسل را به شما می‌دهد.

 

انتخاب ابزار پاک کن  

 


در حالی که فایل مورد نظرتان را در فتوشاپ باز کرده‌اید بر روی ابزار پاک کن جعبه ابزار کلیک کرده و برای انتخاب ابزار مورد نظرتان آن را بکشید. یکی از ابزارهای Eraser، Background Eraser یا Magic Eraser را انتخاب نمائید.

 

 
 
انتخاب یک نوع پاک کن  

 


از منوی Mode موجود در نوار Options ، نوع پاک کن مورد نظرتان (Block ، Pencil و یا Brush) را انتخاب کنید.

 

 
 
تعیین میزان تراکم  

 


در تمام انواع پاک‌کن‌ها بجز Block ، نوار لغزنده Opacity را می‌توانید به میزان دلخواهتان جابجا کنید. یک مقدار کم سبب ایجاد شفافیت و یک مقدار زیاد، تصویر را بیشتر پاک می‌کند. در صورتی که بخواهید بدون پاک کردن، تنها تصویر نرم‌تر و ملایم‌تر شود؛ مقدار کمی را در این نوار لغزنده تعیین کنید و چندین بار بر روی قسمت مورد نظر بکشید.

 
 
انتخاب اندازه قلم  

 


در تمام انواع پاک‌کن‌ها بجز Block می‌توانید در نوار Options اندازة قلم مورد نظرتان را انتخاب کنید. یکی از اندازه‌های از پیش تعیین شده را انتخاب کرده یا نوار لغزنده Master Diameter را جابجا کنید تا اندازه قلم تعیین شود. هنگام استفاده از پاک کن Block تصویر را بوسیلة ترکیب کلیدهای + و Ctrl یا – وCtrl بزرگ و کوچک کنید تا اندازة قلم مناسب را بدست آورید.

 

 

 
 
پاک کردن تصویر  

 


نمایشگر ماوس را در پنجره تصویر جابجا کرده و برای پاک کردن تصویر در آن کلیک کرده و بکشید. در صورتی که از پاک کن Block استفاده می‌کنید، می‌توانید برای پاک کردن یک مربع متناظر با اندازه پاک کن Block، یکبار در تصویر کلیک کنید.

 

 
 
       توجه  

 


بزرگنمایی پاک کن Block

هر چند نمی‌توانید اندازه‌های قلم کوچکی را برای پاک کن Block انتخاب کنید، اما می‌توانید برای پاک کردن محیط‌های کوچک از ابزار ذره‌بین جعبه ابزار استفاده کرده و تصویر را بزرگ نمائید و سپس به راحتی از این پاک کن استفاده کنید.
Erase to History
در صورتی که گزینة Erase to History نوار Options فعال باشد می‌توانید از طریق وضعیت‌های ذخیره شده در پانل History به مراحل پاک شده قبلی بازگردید.

 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد