برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

برترین مقالات کامپیوتر

Gozilla

 

 

Go zila برنامه ای است بسیار کارآمد و پرطرفدار که برای طبقه بندی و تنظیم نحوه Download شدن فایل ها از اینترنت استفاده می شود. با این برنامه می توان فایل هایی را که خوب Download نشده اند  یا با اشکال Download شده اند را بازیابی نمود. می توان فایل ها را طبقه بندی و مرتب کرد تا در فرصت های بعدی از سایت هایی که بهتر عکس العمل نشان می دهند Download نمود. می توان لینک هایی را که به فایل های مورد علاقه مرتبط هستند به آسانی از هر جستجوگری Drag نمود و به Zila Go اضافه کرد.
در یک لحظه می توان اندازه ی فایل و زمان لازم برای
Download شدن و دیگر مشخصات آن را در پنجره ی Go Zila مشاهده نمود. حتی می توان موقعیت های متفاوتی برای یک فایل منفرد تعریف نمود  یا می توان به برنامه اجازه داد تا با جستجو در سایت های FTP بهترین و مناسبترین سایت را برای Download نمودن فایل مورد نظر انتخاب کند. با استفاده از امکانات خرید این برنامه می توان تنظیمات را به صورتی انجام داد که Go Zila به صورت هوشمند بین سایت های قرینه جستجو کرده و سایتی را که کمترین سرعت برای انتقال فایل را لازم دارد پیدا کند.
Download کردن کاملاً قابل برنامه ریزی است و می توان آن را برای ساعاتی که ترافیک کمتری دارد تنظیم نمود. با Monster Update به صورت خودکار در به روز شدن اطلاعات برنامه های مورد علاقه خود آگاه می شویم. با تنظیم پهنای باند Download می توانیم سرعت Download خود را به صورت گرافیکی مشاهده و تنظیم نماییم. این مورد در مواقعی سودمند است که بخواهیم همزمان با Download، گردش خود در وب را نیز ادامه دهیم.


طریقه ی تنظیم برنامه ی
Go Zila
وقتی برنامه Go Zila را برای اولین بار بعد از نصب اجرا می کنید پنجره Setup برای شما ظاهر می گردد.
در این پنجره شما در ابتدا سرعت مودم، نام
Dial-up، نام کاربری و کلمه ی رمز مربوط به آن را وارد می کنید. اگر سرویس اینترنتی شما دارای Proxy است گزینه ی Use Proxy Server را فعال کنید و پس از آن دکمه OK را فشار دهید. بدین ترتیب وارد برنامه ی Go Zila می شوید.

 


تنظیم نحوی
Download فایل ها به طور (دستی و غیر دستی)
برای Download کردن فایل ها به صورت دستی ابتدا روی منوی Filelist کلیک کرده و سپس گزینه ی Add File را انتخاب کنید (یا از طریق نوار ابزار بالای برنامه؛ دکمه ای Add Fileرا برگزینید) پنجره ی Add Fileدر قسمت Address فایل مورد نظر و در قسمت Description توضیحی در مورد فایل مورد نظر وارد کرده و سپس دکمه OK را فشار دهید. در این زمان پنجره ی Download  برنامه Go zila   باز می شود. این پنجره شامل گزینه های مختلفی از جمله Category می باشد که برای مشخص کردن دسته بندی فایل مورد نظر به کار می رود. برای این کار شما باید روی گزینه ی New کلیک کنید تا پنجره ی Category ظاهر شود.
در این قسمت شما می توانید نام دسته بندی و محل ذخیره ی فایل
Download شده را مشخص کنید و سپس روی دکمه OK کلیک نمایید تا پنجره قبل باز گردید.
اگر روی دکمه ی
Download کلیک کنید برنامه شروع به Download کردن فایل مورد نظر می کند. با حرکت دادن میله ی طوسی رنگ سمت راست می توانید پهنای باند را برای Download فایل مورد نظر تغییر دهید که با کم کردن پهنای باند؛ سرعت Download کم می شود و شما می توانید همزمان کارهای دیگری را روی صفحات وب و اینترنتی انجام دهید.
با کلیک روی علامت چرخ دنده می توانید تعداد تکرار دفعات
Download و اسکن فایل ها برای ویروس یابی و فاصله ی بین تکرارها را تحت کنترل داشته باشید.

اگر به هر علتی در
Download فایل مورد نظر وقفه ایجاد شود شما با دوبار کلیک روی نام فایل مورد نظر در برنامه ی Go zila می توانید Download را از سر بگیرید.
اگر روی دکمه
Trask کلیک کنید فایل مورد نظر از لیست فایل های Go zila پاک می گردد.
اگر روی دکمه ی
Schedule کلیک کنید می توانید برای زمان Download کردن فایل مورد نظر برنامه ریزی کنید. می توانید زمان خاصی را برای Download فایل انتخاب کنید تا برنامه به طور خودکار این کار را انجام دهد یا حتی مشخص کنید برنامه هر چند روز یکبار فایل مورد نظر را به روزو یا تعویض کند.
علاوه بر روش دستی؛ چند روش غیر دستی برای
Download کردن فایل ها وجود دارد. یکی از این روش ها عبارت است از اینکه شما با مشاهدی مورد قابل Download در صفحات اینترنتی؛ فقط کافیست Link مورد نظر را از Explorer در قسمت آدرس صفحه ی Go zila درگ کنید، و یا آدرس مورد نظر را در آیکون Add File کپی و Paste نمایید.
 


استخراج فایل هایی با فرمت های خاص از یک سایت
شما در صفحه ی اصلی
Go zila در قسمت نوار ابزار علاوه بر آیکون  Add File با آیکون های دیگری روبرو می شوید که یکی از این آیکون ها دکمه Leech-Files است که با کلیک روی آن آیکون ظاهر می شود.
از طریق این پنجره می توانی
د فایل هایی را با فرمت های خاص از یک سایت Download کنید. برای این کار ابتدا آدرس سایت مورد نظر را در قسمت بالای صفحه تایپ کرده؛ سپس در قسمت پایین صفحه،  نوع فایل های مورد نظر را که در چهار دسته بندی فایل های صوتی، فایل های تصویری فایل های اجرایی و کل انواع فایل ها قرار دارند انتخاب کنید. می بینید که نام فایل های پیدا شده از سایت مورد نظر در جعبه مربوط به Server نمایش داده می شود. حال شما با انتخاب فایل و Add کردن آن به جعبه Download می توانید با فشار دادن دکمه Leech آنها را از سایت مورد نظر استخراج کنید و با فشار دادن دکمه ی OK تمام فایل ها را Download نمایید.
 


جستجو یک فایل در اینترنت برای
Download کردن
با کمک موتور جستجوگری که برای برنامه ی Gozila تعریف شده شما می توانید فایل مورد نظر خود را در اینترنت جستجو کرده و سپس Download کنید. برای این کار روی Findfile در نوار ابزار برنامه ی Gozila کلیک نمایید. بدین ترتیب صفحه Find File ظاهر می شود.
در قسمت
Search for نام فایل مورد نظر را تایپ کرده؛ سپس محدوده ی فایل مورد جستجو را انتخاب کنید و نوع جستجو را مشخص نمایید. به طوری که مثلاً نسبت به حروف بزرگ و کوچک حساس باشد یا خیر و نوع مرتب کردن بر اساس سایز یا تاریخ و غیره را مشخص کنید. سپس برای انجام عمل جستجو روی دکمه Search کلیک نمایید.
 


آگاهی از به روز شدن فایل ها
برای اطلاع از به روز شدن فایل ها روی دکمه
Monster Update در نوار ابزار برنامه ی Go zila کلیک کنید. حال پنجره ای ظاهر می گردد.
با کلیک روی دکمه
Add می توانید نام فایل مورد نظر خود را وارد کرده و به لیست Monter Update اضافه کنید تا در صورت تغییر به شما اطلاع دهد.

دیگر قابلیت های برنامه
Gozila
اگر دکمه Disconnect when Done روی نوار ابزار برنامه ی Go zila فشرده شده باشد بعد از بارگذاری کامل فایل، ارتباط با اینترنت به طور خوکار قطع می شود.
اگر دکمه ی
Drop Target را از نوار ابزار برنامه ی Gozila فشار دهید برنامه به شکل آیکون در می آید، که شمامی توانید آن را در هر جایی از صفحه قرار دهید تا هر وقت بخواهید Link فایل های مورد نظر خود را از Explorer کشیده و به Go Zila اضافه کنید و در زمان مورد نظر خود آن را Download نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد